پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسجد سرینگر

حوزه/ این هفته نیز مقامات هندی بار دیگر از برپایی نماز جمعه در مسجد سرینگر و راهپیمایی اعتراضی مسلمانان در کشمیر جلوگیری کردند. رهبران حزب حریت نیز در حبس خانگی به سرمی برند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از thenews، مقامات هندی بار دیگر مانع از برپایی نماز جمعه در مسجد سرینگر در جامو و کشمیر شدند.

به گفته سرویس خبری رسانه ای کشمیر، مقامات هندی با اعزام تعداد زیادی نیروهای امنیتی، نظامیان و افسران پلیس، درب مسجد تاریخی در پایین شهر سرینگر در جامو و کشمیر را مسدود کرده و این مسجد اعظم را هنگام برپایی نماز جمعه تعطیل کردند.

همزمان میرواعظ عمر فاروق از رهبران حزب حریت تحت بازداشت خانگی قرار گرفت و سیدعلی گیلانی رئیس تمامی احزاب حریت نیز از سال 2010 در حصر خانگی به سر می برد. به این ترتیب رهبران آزادی خواه کشمیر قادر به شرکت در نماز جمعه و راهپیمایی نبودند.

میرواعظ قرار بود رهبری راهپیمایی را از نماز جمعه به سمت محل تجمع به عهده بگیرد. حزب حریت این اقدام اشغالگران هندی را به شدت محکوم کرده است.

این اتفاق درحالی به وقوع می پیوست که مسلمانان قصد داشتند امروز (شنبه) راهیپیمایی بزرگداشت شهدای جنبش آزادی خواهی کشمیر را در نقشبند سهیب برگزار کنند.

رهبری مشترک مقاومت درخواست برای راهپیمایی و اعتصاب و تعطیلی کامل را برای بزرگداشت قربانیان 13 جولای 1931 اعلام کرده بود. گفتنی است در این روز نظامیان هندی 22 کشمیری را یکی پس از دیگری در محوطه بیرونی زندان مرکزی در سرینگر به قتل رساندند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha