چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
حجت الاسلام رادمرد

حوزه/حجت الاسلام رادمرد با تاکید براینکه بی حجابی، عقب نشینی از آرمان ها و «آزادی وارداتی» است، گفت: عموماً کسانی که با مسئله حجاب و عفاف مخالفت می کنند و آن را مخالف آزادی می دانند، در مسیر افرادی حرکت می‌کنند، که می‌خواهند عقل و تفکر را از فضای عمومی جامعه بگیرند.

حجت الاسلام علی رادمرد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: خدای متعال در سوره إسرا آیه ۷۰ می فرماید: "وَ لَقَدْ کَرَّمْنا بَني‏ آدَمَ"، ما انسان را کرامت بخشیدیم و به او شخصیت و عظمت دادیم؛ این به خاطر اعطای قوه عقل و نطق و استعدادهای مختلف است، به همین دلیل و به جهت حفظ این کرامت احکامی را صادر کرده است و یکی از آن احکام مسئله عفاف و حجاب است.

 امام جمعه آیسک با بیان اینکه یکی از برنامه های پیامبران الهی، توجه دادن آحاد بشریت به مسئله تفکر است، گفت: جامعه متفکر می تواند در مسیر سعادت خودش برنامه ریزی و حرکت کند اما بدخواهان، اسلام و دین و کسانی که نمی خواهند احکام اسلام در جامعه اجرا شود مانع از به انجام رسیدن اقدامات و برنامه هایی که تفکر را در جامعه گسترش می دهد، هستند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام یکی از برنامه های اصلی آنها این است که تفکر و محوریت عقل را از جامعه بگیرند، گفت: البته که شیطان هم همین کار را انجام می‌دهد که قوه عاقله به حاشیه برود و قوای شهوانی و غضبیه در رأس تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های انسان قرار ‌گیرد و همین مسیر را هم دشمنان اسلام در جامعه دنبال می کنند تا مردم جامعه قدرتمندی برای اندیشیدن و تفکر نداشته باشند.

امام جمعه آیسک افزود: عموماً کسانی که با مسئله حجاب و عفاف مخالفت می کنند و آن را مخالف آزادی می دانند، در مسیر افرادی حرکت می‌کنند، که می‌خواهند عقل و تفکر را از فضای عمومی جامعه بگیرند.

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به بی توجهی برخی از بانوان به مسئله حجاب و الگوگیری از فرهنگ غرب، یادآورشد: امام خمینی(ره) در بخشی از سخنانشان به مسئله آزادی می پردازند و آزادی که دشمنان برای إغفال جوانان ما و زنان و دختران ما تبلیغ می کنند را به آزادی وارداتی تعبیر فرموده اند.

وی با تاکید بر اینکه طبق روایات عدم حیا مانند عدم دین تلقی شده است، بیان داشت: قوام و شالوده دین با حیا محفوظ می ماند و وقتی شالوده آن از هم پاشید دیگر دینی وجود نخواهد داشت، همان دینی که به سعادت و رشد و تعالی انسان منجر می شود.

امام جمعه آیسک، اولین اثر بی حیایی و بی عفتی در حوزه اجتماعی را متوجه خانواده دانست و عنوان کرد: بی‌حیایی و بی عفتی که یکی از مصادیق آن بی حجابی است، فضای عمومی جامعه را مخدوش می کند و تشکیلات خانواده را که از ستون‌های اصلی تشکیل دهنده جامعه است را متزلزل می سازد.

حجت الاسلام رادمرد با اشاره به اینکه بدحجابی عنان انسان که باید در اختیار عقل باشد را در دست شهوت قرار می دهد، ادامه داد: انسان تنوع طلب به واسطه بی حجابی دیگران و عدم کنترل نگاهش، از زندگی صمیمی و ارزشمند خود فاصله می گیرد و در نتیجه فروپاشی خانواده  و طلاق را به دنبال خواهد داشت.

وی اثر دیگر بی حیایی و بی عفتی را متوجه جوانان جامعه دانست و گفت: وقتی جوانان به سمت فساد سوق داده شدند و جوان که سرمایه آینده جامعه است، مبتلای به فساد شد، دیگر چطور می خواهد آینده ساز باشد، چطور می خواهد حرکت دهنده جامعه باشد؟

این فعال فرهنگی ادامه داد: یکی از راه های مقابله با بدحجابی آگاه سازی افراد نسبت به تبعات این موضوع است البته آگاه سازی که منجر به اقناع شود نه اینکه فقط بمباران اطلاعات بکنیم، افزود: متاسفانه عملکرد برخی مسئولین متولی این موضوع همین است فقط محتوا ارائه کردن و گزارش عملکرد دادن است و البته در این آگاه سازی زمینه تفکر را هم برای مخاطبین باید ایجاد کرد، انسان متفکر خیلی سخت است که شبهه در او اثر گذار شود.

 

انتهای پیام/ ک

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha