شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف خواستار برداشتن ویزای ایران و عراق برای تسهیل سفر شد و از دولت عراق و سازمان های انسانی خواست در بازسازی موصل سریع تر وارد عمل شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قپانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه نماز جمعه خواستار برداشتن ویزای ایران و عراق برای تسهیل سفر شد و از دولت عراق و سازمان های انسانی خواست در بازسازی موصل سریع تر وارد عمل شوند.

وی به سالروز ولادت امام رضا (ع) و فضیلت زیارت آن حضرت و آثار دنیوی و آخرت آن اشاره کرد و گفت: این مناسبت راه روابط دو جانبه شیعه عراق و ایران باز می کند و  نتایجی مثل افزایش محبت، از بین رفتن نژاد پرستی، عزّت مذهب شیعه، گردشگری دینی و پیروزی ملت دو کشور در پی دارد.

سید قپانچی یاد آور سالروز آزادی موصل از گروهک های تروریستی داعش شد و از خانواده های آوره موصلی خواست به استان های خود بازگشته و با دستگاه امنیتی برای شناسایی تروریست ها همکاری کنند و گفت: سالروز آزادی موصل باید پایگاهی برای سازندگی و وفاداری باشد.

امام جمعه نجف اشرف در خصوص حمله اسرائیل به لبنان در سال 2006 میلادی، این پیروزی را به ملت لبنان و حزب الله تبریک گفت و تصریح کرد: این جنگ چند مسئله را آشکار کرد که از جمله آن ها؛ قدرت مقاومت، دشمنی اسرائیل، خیانت جامعه بین المللی، سکوت کشور های عربی، و ترس اسرائیل.

وی تاکید کرد: ما امروز معتقدیم که اسرائیل مرده متحرک است و دشمنی ما تا زمان نابودی اسرائیل و آزادی قدس هرگز پایان نخواهد یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha