جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 بیانیه گام دوم انقلاب

حوزه/ استاد اداره تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: هدف شناسی سبک زندگی غربی رساندن انسان به آرامش، آرایش، عدالت و آزادی است اما مفهوم انسان از نگاه دین اسلام اشرف مخلوقات است و هدف شناسی آن در سبک زندگی اسلامی رساندن انسان به عبودیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مصطفی رضایی طلب، امروز در جمع طلاب خواهر حوزه علمیه استان، با اشاره به ملزومات اجرایی کردن سبک زندگی اسلامی مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: روح و جان‌مایه بیانیه گام دوم انقلاب اجرا کردن سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام رضایی طلب با بیان اینکه در این زمینه سبک زندگی اسلامی بخش اساسی پیشرفت است، اظهار کرد: با توجه به اینکه رهبری نخستین بار موضوع سبک زندگی اسلامی را در خراسان شمالی مطرح فرمودند این موضوع باید در این استان به‌صورت ویژه پیگیری شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جمع پرشور مردم خراسان شمالی در مهرماه سال 91، افزود: رهبری در این دیدار سبک زندگی را بخش اساسی و حقیقی پیشرفت و تمدن سازی نوین اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام رضایی طلب اضافه کرد: رهبری با دعوت از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه برای پرداختن به این مفهوم مهم، بر آسیب‌شناسی وضع موجود سبک زندگی در ایران و چاره‌جویی در این زمینه تأکید کردند.

وی خاطرنشان کرد: درواقع پیشرفت در علم و صنعت و اقتصاد و سیاست که بُعد ابزاری تمدن اسلامی را شکل می‌دهد وسیله‌ای برای دستیابی به سبک و فرهنگ صحیح زندگی و رسیدن به آرامش، امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی است.

حجت‌الاسلام رضایی طلب مهم‌ترین خاستگاه رفتاری در فرهنگ غرب را لذت طلبی و منفعت‌طلبی دانست و گفت: این موضوع دقیقاً در تقابل با سبک زندگی اسلامی است.

 وی ادامه داد: مهم‌ترین محورهای تقابل فرهنگ توحیدی و الحادی نهاد خانواده، اعتقاد، معماری، شادی، زیبایی و...است که امروز هم این تقابل را در شئون مختلف مشاهده می‌کنیم.

حجت‌الاسلام رضایی طلب افزود: مفهوم انسان در فرهنگ غرب با مفهوم انسان در مکتب توحیدی تفاوت بنیادین دارد و این مبنای اختلاف است.

وی تصریح کرد: هدف شناسی سبک زندگی غربی رساندن انسان (ابرحیوان به مفهومی که غربی‌ها از انسان دارند) به آرامش، آرایش، عدالت و آزادی است اما مفهوم انسان از نگاه دین اسلام اشرف مخلوقات است و هدف شناسی آن در سبک زندگی اسلامی رساندن انسان به عبودیت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha