شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجاب

حوزه/ مدرس حوزه و دانشگاه خراسان شمالی گفت: بدحجابی یکی از ارزش‌های اشتباهی است که امروز برای زنان جامعه اسلامی عرف شده است؛ به‌گونه‌ای که برخی سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر در مسئله بدحجابی دارند.

طوبی ولی پور، استاد حوزه علمیه و دانشگاه خراسان شمالی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، به تبیین دلایل بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه پرداخت و گفت: چشم‌وهم‌چشمی یکی از اساسی‌ترین دلایل گرایش زنان به سمت بدحجابی است.

وی افزود: متأسفانه ارزش‌های اجتماعی برای بانوان جامعه اسلامی تغییر کرده و بدحجابی یکی از ارزش‌های اشتباهی است که امروز برای زنان جامعه اسلامی عرف شده است و سعی در پیشی گرفتن از یکدیگر در مسئله بدحجابی دارند.

وی با بیان اینکه کسی می‌تواند به انسان‌های دیگر ارزش‌ها را آموزش دهد که خود پای بند به ارزش‌ها باشد اظهار کرد: حجاب یکی از والاترین ارزش‌های دینی و اجتماعی برای زنان امت اسلامی است و بانوان جامعه اگر می‌خواهند فرزندان خود بر اساس ارزش‌ها و اصول تربیت اسلامی تربیت کنند باید خود به مسئله حجاب این ارزش بزرگ دینی اعتقاد داشته باشند و پای بند باشند.

ولی پور با اشاره به سخن امام خمینی (ره) که می‌فرماید: «از دامن زن، مرد به معراج می‌رسد»، تصریح کرد: دشمنان اسلام متوجه اهمیت حجاب در فراگیری آموزه‌ها و اصول تربیت اسلامی شده‌اند و همواره در تلاش‌اند تا عصمت و پاک‌دامنی را از جامعه اسلامی دور کنند تا به هدف نهایی خود که براندازی حکومت اسلامی است، برسند.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات کافی افراد جامعه از اهمیت حجاب سبب گرایش آن‌ها به سمت بدحجابی شده است، افزود: زنان و مردان جامعه به سبب نداشتن اطلاعات کافی تن به بدحجابی داده‌اند و متخصصان حوزه معضلات اجتماعی اصلی‌ترین دلیل گرایش بانوان به سمت بدحجابی را تشویق و تمایل مردان به بدحجابی و بی‌حجابی می‌دانند و گاهی برخی از آقایان از همسران خود توقع کاهش میزان حجاب و گرایش به بی‌حجابی را دارند و این‌چنین باعث بروز مشکلات خانوادگی و اجتماعی می‌شوند.

مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: امروز در جوامع غربی زنان از مزیت‌های داشتن حجاب آگاه شده‌اند و سعی در داشتن حجاب در محیط کار و اجتماع را دارند و معتقدند که با داشتن حجاب در اجتماع آرامش خاطر بیشتری دارند و از گزند آزار و اذیت انسان‌های هوس‌باز دور هستند.

ولی پور در پایان اظهار کرد: متأسفانه تا حدودی دشمنان اسلام با برنامه‌ریزی‌های خود سبب کم‌رنگ شدن مسئله حجاب در جوامع اسلامی شده‌اند و باید با برنامه‌ریزی، فرهنگ‌سازی و تبلیغات درست جامعه را از مزیت‌های حجاب و معضلات بدحجابی آگاه سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha