شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علیرضا آشناگر استاندار

حوزه/ استاندار سمنان گفت: دستگاه های نظارتی ما نیز وظیفه اصلی و ذاتی آنها جلوگیری از گسترش منکر در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، علیرضا آشناگر، پیش از ظهر امروز در نشست شورای امر‌ به معروف و نهی از منکر سمنان، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه الهی است و برای ما مسئولین نیز یک  توفیق الهی است و ما مسئولین به واسطه امر به معروف و نهی از منکر تکلیفی پیدا کردیم که به سمت یک واجب هدایت می شویم و این مهم برای مسئولین نظام یک توفیق است.

استاندار سمنان با بیان اینکه امر به معروف و نهی منکر، هم دارای وجه سلبی و هم‌ وجه ایجابی است که موثر ترین و کارآمد ترین اقدام در این حوزه، کار ایجابی است، هرچند کار سلبی نیز لازم و ضروری است، تصریح کرد: اقدام فرهنگی کار بسیار سخت و پرحوصله است و باید فعالان این حوزه به کار خود اشرافیت کامل داشته باشند و ما امروز همانطور که مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند، مورد شیبخون تهاجمات فرهنگی از سوی دشمنان هستیم.

وی افزود: متاسفانه امروز دستگاه های زیادی در عرصه فرهنگی به صورت موازی انجام اقداماتی را برعهده دارند اما تاکنون به توفیق مطلوبی دست نیافتیم و امروز اگر گسترش منکر به شکل وسیع در حال توسعه است، قطعا مشکل و نقیصه ای در اقدامات ما برای ترویج امر به معروف وجود دارد.

آشناگر با بیان اینکه جامعه ما جامعه ای پیچیده است و ابزار تاثیر گذاری در حوزه فرهنگی و اجتماعی نیز پیچیده شده و نمی توان تنها با یک روش در این زمینه ها ورود کرده و توقع موفقیت داشت، خاطرنشان کرد: عدم موفقیت ما در امور فرهنگی، نبود تشکیلات نیست، همه ما وظیفه گسترش امر به معروف و نهی از منکر را داریم.

وی با بیان اینکه دستگاه های نظارتی ما نیز وظیفه اصلی و ذاتی آنها جلوگیری از گسترش منکر است و امروز باید برای موثر بودن اقدامات فرهنگی و دستیابی به موفقیت بیشتر، از ابزار های نوین در این عرصه استفاده کنیم،گفت: اکثریت قریب به اتفاق مدیران ما، مدیران مومن، دلسوز و بچه های انقلاب هستند، هرچند هستند برخی افراد که بخواهند از قدرت خود سو استفاه کنند و دغدغه ما نیز جلوگیری از فعالیت این گونه مدیران و رشد فساد است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه شفاف سازی و همچنین تعمیم نظارت بر اقدامات دستگاه ها، می تواند از بروز و رشد فساد جلوگیری کند، افزود: یکی از دغدغه هایی که چند سالی است از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز هست، توجه به آسیب های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، فساد اخلاقی، اختلاس، حاشیه نشینی و ... است.

وی تصریح کرد: ما مکلف هستیم تا در این حوزه ها ورود کرده و جدای از اعتبارات دولتی و اقدامات این چنینی، تلاش کنیم تا با فعال کردن سازمان های مردم نهاد و تشکل های مردمی، به موفقیت در این عرصه دست یابیم.

آشناگر با بیان اینکه همانگونه که که در بیانیه گام دوم انقلاب نیز تاکید شده، باید ضمن باور کردن امید، شوق امید را در جامعه گسترش دهیم و در این راه، کلامها، سخنان و قلم های ما می تواند برای امید آفرینی در جامعه مورد استفاده قرار گیرد،گفت: در زمانیکه عملیات روانی گسترده همراه با غول های رسانه ای دشمنان، برای تهاجم فرهنگی و ضربه وارد کردن به نظام دست به کار شده اند، باید از گسترش یاس در جامعه جلوگیری کنیم و مسجد، پایگاه های مردمی، تلویزیون و حتی گوشی موبایل شخصی، هرکدام رسانه های بسیار موثر و مطلوب هستند که می توانیم از این فرصت برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان، به عنوان یک ابزار موثر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه در راستای امید آفرینی، امرور دفاع از نظام و دولت به صورت بسیار کمرنگ مورد توجه قرار می گیرد که گاها گویا افراد تحت تاثیر عملیات روانی دشمن قرار می گیرند و از این مهم‌ غافل می شوند، تصریح کرد: جایی که کار درست انجام می شود تبلیغ صورت بگیرد و جاهایی که کوتاهی صورت گرفته نیز باید برخورد لازم‌همراه با برطرف کردن نواقص در دستور کار باشد.

استاندار سمنان با بیان اینکه فعالان دانشگاهی، آموزش و پرورش و نخبگان ما باید وارد این عرصه شوند و دست به دست دولت داده و مشکلات و کمبودهای این حوزه را برطرف سازند،گفت: زمانی که که اعلام‌ می شود ۲۰ میلیون پرونده قضایی در کشور وجود دارد، نشان دهنده از نقصی در بحث امور اجتماعی در سطح جامعه است.

وی افزود: سرمایه اجتماعی ما امروز به صورت جدی ضربه خورده است و یکی از پارامتر های آن امید و اعتماد مردم به دولت است که امروز به هر دلیلی ضربه خورده و نیازمند ترمیم و بازسازی امید و اعتماد است.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه با نگاه ایجابی، نسبت به تنظیم کار شورا اقدام‌ کرده و در دستگاه های اجرایی، مدیران باید سردمداران صف اول امر به معروف و نهی از منکر باشند، خاطرنشان کرد: دستگاه های نظارتی هم باید به نهی از‌ منکر توجه کنند تا از بروز منکر جلوگیری شود و همچنین یک امر به معروف برعهده دارند و آن هم تلاش برای افزایش شهامت، جسارت و تصمیم گیری های بزرگ و افزایش ریسک پذیری مدیران است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha