پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرسول هاجری، دبیر گفتمان علمی انقلاب اسلامی

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاجری گفت: انجمن های علمی حوزه، برای عملی سازی سرفصل های بیانیه گام دوم اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت‌الاسلام‌ و المسلمین عبدالرسول هاجری، در ارتباط ویدئو کنفرانس با شورای علمی استان سمنان، با بیان اینکه شورای تخصصی انجمن ها در استان ها نباید منتظر ابلاغیه های قم باشند، اظهار داشت: به عنوان مثال بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، باید در قالب طرح و یا طرح ها در استانهای مختلف در شوراهای علمی طرح و بررسی شود.

مسئول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه های علمیه، با تاکید بر اثبات هویت علمی و استفاده از ظرفیت های علمی شوراهای استان ها، تصریح کرد: باید در انجمن های علمی حوزه های علمیه، یک سر فصل از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انتخاب و تبدیل به برنامه جدی برای پیاده سازی در جامعه شود.

وی با بیان اینکه انتظار ما از انجمن های علمی سخن گفتن و برنامه ریزی کردن است، افزود: باید این نگاه منتظر ابلاغ مرکز ماندن برای اجرای برنامه ها، عوض شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاجری با تاکید بر لزوم ایجاد طرح و برنامه از سوی انجمن های علمی حوزه، خاطرنشان کرد: استان سمنان در برگزاری نشست های انجمن علمی موفق بوده و خوب عمل کرده است و ما منتظر نتایج و خروجی این جلسات هستیم.

حجت الاسلام فاطمی بصیر، مسئول یکی از انجمن های علمی حوزه سمنان، نیز در این نشست با تاکید بر لزوم پرداختن به بیانیه گام دوم اظهار داشت: سرفصل های بیانیه گام دوم هر کدام قابلیت های مختلفی برای پرداختن دارد.

حجت الاسلام کهساری، یکی دیگر از مسئولین انجمن های علمی حوزه در استان سمنان، نیز در این نشست با اشاره به اینکه تمرکز زدایی از مرکز و واگذاری امور به استانها امر پسندیده ای است ما شاید خیلی ممکن نباشد، تصریح کرد: مرکز به استانها دسترسی بهتری دارد که می تواند تجربیات و شیوه عملکرد استانهای دیگر را در اختیار یکدیگر قرار دهد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: امروز شاهد حضور نسل چهارم انقلاب در حوزه ها و دانشگاه ها هستیم و بیانیه گام دوم یک پیام تبریک یا تسلیت یا تشکر نیست و بیانیه گام دوم ریل گذاری حرکت انقلاب اسلامی برای پیشبرد اهداف عالیه است و باید تدبیر قوی تری از سوی مرکز در خصوص این بیانیه شود.

حجت الاسلام الهی مهر، یکی دیگر از مسئولین انجمن های علمی حوزه در استان سمنان، نیز در این نشست با تاکید بر لزوم کیفی سازی ورود مشتاقان تحصیل علوم دینی به حوزه های علمیه گفت: یاید ایجاد انگیزه برای ورود افراد جدید به حوزه های علمیه و مسئله مهم معیشت طلاب در دستور کار مسئولان حوزوی باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha