چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 سومین نشست «فرهنگ مقاومت بین اندیشه و ادب» در لاذقیه

حوزه/ سومین نشست «فرهنگ مقاومت بین اندیشه و ادب» در لاذقیه برگزار و بر لزوم گسترش فرهنگ جوامع اسلامی نشأت گرفته از افکار معصومین(ع) تأکید شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در ادامه سلسله نشست‌های فرهنگی مرکز فرهنگی لاذقیه، سومین نشست فرهنگی با موضوع «فرهنگ مقاومت، بین اندیشه و ادب» 18 تیرماه با حضور زکوان العبدو، عضو هیأت علمی دانشگاه تشرین، صفوان ابراهیم، داستان‌نویس و برنده مهمترین جایزه ادبی سوریه به نام «حنا مینا»، شخصیت‌های فرهنگی، دانشگاهی و غلامحسین حسینی‌درقه، وابسته فرهنگی کشورمان در مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاذقیه برگزار شد.

زکوان عبدو در سخنان خود در این مراسم با تأکید بر لزوم حمایت از کشورهای اسلامی گفت: ما با یک تقابل چندجانبه در منطقه بین دو نیروی متضاد روبرو هستیم؛ نخست ابرقدرتی که سلطه کامل و یک جانبه را می‌طلبد و دوم نیروی مقاومت است که در برابر قدرت‌های مستکبر، از کشورهای اسلامی و مستضعف حمایت و دفاع می‌کند.

وی افزود: مسیر شکل گرفته و روشن محور مقاومت که توسط بنیانگذران آن یعنی امام خمینی(ره) و مرحوم حافظ اسد به وجود آمده، پا برجا و مستحکم بوده و خواهد بود.

صفوان ابراهیم هم در سخنانی، به روش‌های که دشمنان سوریه برای دستیابی به اهداف خود دنبال کردند، اشاره و بر لزوم گسترش فرهنگ جوامع اسلامی نشأت گرفته از افکار معصومین(ع) تأکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha