پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آخوند یزدانی

مدیر خادمیاران اهل سنت بجنورد با اشاره به فعالیت کانون خادمیاران اهل سنت، گفت: با توجه به محبت و مودت اهل سنت نسبت به امام رضا(ع) این گونه برنامه ها می تواند سبب تقویت وحدت اسلامی شود.

آخوند اَمان دُردی یزدانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به فعالیت کانون خادمیاران اهل سنت در استان، اظهار کرد: خادمیاران اهل سنتی که از سوی آستان قدس برگزیده شده‌اند، می توانند خدمات شایسته ای در این زمینه ارائه دهند.

وی با اشاره به محبت و مودت اهل سنت نسبت به امام رضا(ع)، افزود: در حالی که دشمنان دین اسلام همواره در پی ایجاد نفاق و دشمنی میان اهل سنت و شیعه هستند این اقدام می تواند سبب تقویت بیش از پیش وحدت اسلامی شود.

مدیر خادمیاران اهل سنت شهرستان بجنورد گفت: مسلمانان و رهبران دینی اهل سنت و تشیع باید توجه داشته باشند که اصلی‌ترین و اولویت دارترین برنامه دشمنان اسلام ایجاد درگیری و نفاق در بین اهل سنت و شیعه است و برای جلوگیری از به نتیجه رسیدن دشمنان اسلام باید برنامه‌ریزی‌های درست انجام شود و برنامه‌هایی که سبب اتحاد میان برادران شیعه و سنی می‌شود بیش‌ازپیش برگزار شود.

وی افزود: دشمنان اسلام با تفرقه‌افکنی و نفاق در میان امت‌های اسلامی در پی ایجاد اختلاف و دشمنی میان مسلمانان و خدشه‌دار کردن چهره اسلام در جهان هستند و مسلمانان شیعه و سنی باید با آگاهی کامل از این مسئله بیش‌ازپیش پیمان برادری و همبستگی با یکدیگر ببندند.

امام جماعت مسجد ابوحنیفه بجنورد افزود: مراسم حج یکی دیگر از مراسمی است که سبب اتحاد مسلمانان می‌شود، اما نباید تنها به مراسم حج اکتفا کرد، بلکه باید مراسم و برنامه‌های گوناگونی را برای بهبود اتحاد میان مسلمانان ایران و جهان در نظر گرفته شود.

 وی اظهار کرد: به‌منظور بهبود و رشد برنامه‌های مشترک میان اهل سنت و تشیع که سبب اتحاد بیشتر میان این دو مذهب می‌شود، باید در این مسیر آگاه‌سازی و بصیرت افزایی صورت گیرد تا به نتیجه مطلوبی که مدنظر است، رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha