جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه به جنگ ۳۳ روزه اشاره کرده و گفتند: لبنان در سال ۲۰۰۶ میلادی شاهد بدترین تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی بود که با جهاد، مقاومت، بصیرت و صبر و ثبات و با تمسک به معادله ارتش، ملت و مقاومت به شکست انجامید.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه نماز جمعه به جنگ ۳۳ روزه اشاره کرده و گفتند: لبنان در سال 2006 میلادی شاهد بدترین تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی بود که با جهاد، مقاومت، بصیرت و صبر و ثبات و با تمسک به معادله ارتش، ملت و مقاومت به شکست انجامید.

سید فضل الله: جنگ 33 روزه یاد آور صبر، پایداری و روح مقاومت است

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه گفت: این روز ها یاد آور مفاهیم همچون صبر، پایداری، ثبات و روح مقاومت است.

وی افزود: از زمان شکست اسرائیل، این دشمن به دنبال انتقام جویی بوده و پیوسته لبنان را تهدید کرده و برای راه اندازی جنگ جدید، به آموزش نظامی و رزمایش می پردازد.

سید فضل الله خواستار تقویت وحدت داخلی برای مقابله با خودکامگی این دشمن و توطئه های آن شد.

شیخ دعموش: تهدید ها و تحریم ها مقاومت را از ادامه راه باز نخواهد داشت

شیخ علی دعموش نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: لبنان در سال 2006 میلادی شاهد بدترین تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی بود که با جهاد، مقاومت، جانفشانی، بصیرت و صبر و ثبات و با تمسک به معادله ارتش، ملت و مقاومت به شکست انجامید.

وی افزود: حزب الله به مقاومت متمسک است؛ چرا که آن از لبنان و ملت آن حمایت می کند و این کار را در تمامی مراحل درگیری با اسرائیل و مقابله با تروریسم تکفیری انجام داده است.

شیخ دعموش تاکید کرد: مقاومت برای ما یک حق شرعی، ملّی، قانونی، اخلاقی و انسانی است و تمامی فشار ها و تهدید های آمریکا و هم پیمانان آن علیه حزب الله، هرگز ما را از ادامه راه مقاومت باز نخواهد داشت.

شیخ یاسین خواستار آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی شد

شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور در خطبه نماز جمعه از کمیته های بین المللی و در رأس آن سازمان ملل متحد خواست برای آزادی شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه که به خاطر گرایش دینی مورد مجازات قرار می گیرد، تلاش کند.

وی افزود: این سیاست نتیجه نژادپرستی آمریکایی است که با اجرایی شدن پروژه های آمریکا برای تسلط بر منابع مادی خاورمیانه و آفریقا، در منطقه گسترش یافته است.

شیخ یاسین از اصرار ملت فلسطین بر حقوق خود و مقابله با معامله قرن که از زمان برگزاری کنفرانس منامه رو به نابودی است، قدردانی کرد.

شیخ حبلی: تحریم های آمریکا بی ارزش است

شیخ صهیب حبلی روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: لبنان از طریق معادله ارتش، ملت و مقاومت توانست در جنگ 33 روزه بر دشمن صهیونیستی پیروز شود.

وی با اشاره به اینکه آمریکا محمد رعد رئیس فراکسیون مقاومت، امین شری نماینده پارلمان و وفیق صفا از اعضای حزب الله را تحریم کرده است، گفت: این تحریم ها هیچ ارزشی ندارد و هرگز نخواهد توانست اراده و پایداری مقاومت را هدف قرار دهد.

شیخ حبلی تاکید کرد: همگی می دانند که محور مقاومت پیروزی بر پروژه تروریستی که از سوی آمریکا و اسرائیل در منطقه هدایت می شد را محقق ساخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha