جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله اراکی

حوزه/ آیت الله اراکی گفت: علمای اهل سنت ارادت بسیار بالایی به امام رضا (ع) داشتند و بهترین مدح‌ها را در وصف حضرت، نظیر شاعر ایرانی، جامی سروده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، آیت الله محسن اراکی، امروز در همایش «امام رضا (ع) از منظر شیعه و سنی» که در مصلی امام خمینی (ره) ارومیه برگزار شد اظهار داشت: در بین علمای اسلام اختلافی درباره امامت ائمه معصومین (ع) وجود ندارد و همه به این مسئله اتفاق نظر دارند و آن‌چیزی که تفاوت بین دیدگاه علمای شیعه و سنی در این باره وجود دارد این است که اهل سنت، ائمه معصومین(ع) را امام دینی جامعه می‌دانند و شیعه، دوازده امام را امام دینی، سیاسی و حاکمیتی مردم می‌دانند.

وی ادامه داد: شیعه معتقد است که امام کسی که است که هم حاکم بوده و هم حق فرمانروایی دارد و مرجع در امور دینی مردم است و در صورت اختلاف بین نظر امام و دیگر علما، قول امام مقدم است، در حالی که اهل سنت امامان دوازده‌گانه را هم در تراز چهار امام دیگر خود می‌دانند.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: علمای راشدین اهل سنت فقط خلفای سیاسی بودند، اما درباره امام علی (ع) همه شیعه و سنی معتقد است که حضرت هم حاکمیت سیاسی و هم دینی داشت، لذا اختلاف بین شیعه و اهل سنت اختلاف سیاسی بوده و دینی نیست.

آیت الله اراکی اضافه کرد: علمای اهل سنت ارادت بسیار بالایی به امام رضا (ع) داشتند و بهترین مدح‌ها را در وصف حضرت،  نظیر شاعر ایرانی، جامی سروده‌اند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha