جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سومین وقف نجف‌آباد با ارزش دو میلیارد ریال به ثبت رسید

حوزه/ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه نجف‌آباد از ثبت سومین وقف جدید شهرستان همزمان با دهه کرامت به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از نجف‌آباد، حجت‌الاسلام بیدرام رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد گفت: وقف، سنّت حسنه‌اي است که از دير باز به اشکال گوناگون در تاريخ بشر وجود داشته و اسلام نيز آن را در مسيري روشن، منطقي، هدفدار، مترّقي و دقيق مورد استفاده قرار داده است.

وی ادامه داد: آياتي که در قرآن به انفاق، احسان، عمل صالح، ايثار و ... اشاره شده مي تواند مشوق وقف باشند و از سويي در قرآن در آيات بسياري با  تکاثر، تفاخر، استکبار، سرقت، طغيان، کسب حرام، حب مال، پرخاش، خودبيني و... مبارزه شده که به شکلي مي تواند به مقام و جايگاه وقف در قرآن اشاره داشته باشد.

 رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نجف‌آباد در ادامه از ثبت سومین وقف در سال ۹۸ در شهرستان نجف آباد به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد و اظهار داشت: واقف خیر اندیش رضا مصلحی بهارانچی زمینی به مساحت 1596 متر مربع را به نیت روضه خوانی ائمه اطهار علیهم السلام وقف نموده است.

وي ابراز داشت: مردم نبايد تصور كنند كه براي واقف شدن بايد سرمايه هنگفتي داشته باشند و ايد اين تصور كه وقف مخصوص ثروتمندان است اصلاح شود. 

حجت الاسلام بیدرام در ادامه افزود: تفاوتي که وقف با صدقات موقّتي دارد، پايدار بودن و ماندگار بودن آن است.

وی تصریح كرد:‌ هر فردي كه قصد وقف كردن بخشي از دارايي خود را دارد مي تواند با مراجعه به اداره اوقاف به ثبت موقوفه مورد نظر بپردازد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha