پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر این که عرصه توسعه نباید جنبه جناحی و سیاسی پیدا کند، گفت: نباید با چرخش چرخونه سیاست موضوعاتی همچون توسعه کشور تحت تاثیر قرار گیرند، چرا که اگر این اتفاق بیفتد اولین آسیبش را مردم خواهند دید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در دیدار با رئيس و مدیران سازمان برنامه و بودجه استان همدان، گفت: توسعه بدون در نظر گرفتن مدیریت علمی و انجام تحقیقات لازم، هیچ گاه پیش نخواهد رفت و این ضعفی است که در رده های مختلف مدیریتی با آن مواجه بوده و هستیم.

وی با تاکید بر این که باید با نبود مدیریت علمی مقابله کرد، افزود: متاسفانه با وجود نبود مدیریت علمی تصمیم هایی هم گرفته و عملیاتی می شود که مشکلات بسیاری را ایجاد می کند. البته در کنار مدیریت علمی نیازمند به مطالعات فرهنگی هم هستیم که بازهم متاسفانه غالبا نادیده گرفته می شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به سند راهبردی استان، یادآور شد: با وجود زحماتی که برای تدوین این سند کشیده شده است، امیدواریم در مرحله اجرایی هم به خوبی استان موفق باشد و شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

امام جمعه همدان خاطر نشان کرد: سند های بسیاری خوبی همچون سند تحول بنیادی آموزش و پرورش توسط پژوهشگران تدوین شده است که هیچ گاه آن ها اجرایی نشده و این ضعف بزرگ دیگری در این زمینه است.

وی با بیان این که در روند نوشتن سند هم باید همه ابعاد در نظر گرفته شود، تصریح کرد: سند های موجود هم باید به نوعی نوشته شود که قابلیت عملیاتی شدن را دارا باشد در غیر این صورت سرنوشتی همچون سند بانکی ما که در سال 62 تصویب شده خواهند داشت که بنا به دلایلی اجرایی و عملیاتی نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در زمینه مدیریت بودجه، توجه به ضرورت ها را خواستار شد و گفت: علمای قدیم در مباحث بیت المال از اولویت ها شروع نمی کردند، بلکه توجه اصلی آن ها ضرورت ها بود و به نظر می رسد امروز ما نیز باید در روند مدیریت بیت المال از ضرورت ها شروع کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: بعضی ردیف های بودجه جز اولویت ها و دارای محسناتی است، اما اگر دقیق به آنها نگاه کنیم متوجه می شویم که بعضی از آنها توجیه شرعی ندارند و نیازمندند که روی آنها کار اساسی صورت گیرد و یا به طور مثال به شرکت های خصوصی واگذار شود.

وی در پایان با تاکید بر این که عرصه توسعه نباید جنبه جناحی و سیاسی پیدا کند، بیان داشت: نباید با چرخش چرخونه سیاست موضوعاتی همچون توسعه کشور تحت تاثیر قرار گیرند، چرا که اگر این اتفاق بیفتد اولین آسیبش را مردم خواهند دید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha