سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 498949
۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
 اولین دوره جایزه «شهید سید علی اندرزگو»

حوزه/ در پایان مهلت فراخوان جشنواره «روایت انقلاب»، ۴۷۵ اثر به دبیرخانۀ این جشنواره رسید و فرایند داوری آثار آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، ۴۷۵ اثر در قالب‌های مختلف به اولین دوره جایزه مردمی و ادبی «شهید سید علی اندرزگو» ارسال شده که بعد از بررسی‌های اولیه، ۲۲۸ اثر به مرحله داوری راه یافتند.

این جشنواره در چهار بخش داستان بلند، رمان و شعر بزرگ‌سال، داستان کودک و نوجوان و روایت تاریخ برگزار می‌شود که از میان آثار راه‌یافته به مرحلۀ داوری، ۴۶ اثر در بخش داستان کودک و نوجوان، ۱۲۵ اثر در بخش تاریخ شفاهی، ۵۱ اثر در بخش داستان و رمان بزرگ‌سال و ۶ اثر در بخش شعر است.

فرآیند داوری یک ماه بعد از پایان مهلت ارسال آثار و از ابتدای تیر سال جاری آغاز شده و حدود دو ماه به طول می‌انجامد و برگزیدگان آن در شهریور طی مراسمی معرفی خواهند شد.

گفتنی است، اولین دورۀ جشنوارۀ «روایت انقلاب» برای اهدای جایزۀ «شهید سیدعلی اندرزگو» با محوریت «مبارزۀ ادبی با تحریف تاریخ معاصر» و «بیان حقایق و روشنگری دربارۀ رژیم پهلوی» برگزار می‌شود.

این جشنواره به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با حمایت و همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی، بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیا، انجمن قلم ایران، نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، حوزۀ هنری انقلاب اسلامی و مؤسسۀ فرهنگی شهرستان ادب برگزار می‌شود.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha