جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جشنواره علامه حلی در قم

حوزه/ برگزاری قوی تر و بهتر جشنواره علامه حلی می تواند باعث ارتقاء سطح پژوهش در مدارس علمیه استانها شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام رضایی، معاون پژوهش حوزه علمیه استان گلستان پیش از ظهر امروز در هفتمین اجلاسیه معاونان پژوهشی مدارس علمیه که در قم برگزار شد، گفت: مهمترین مسائلی که در ارتباط با ارتقاء سطح پژوهش نیازمند توجه به آن است، تدوین آیین نامه های پژوهشی، همفکری و حمایت با معاونان پژوهشی و نبود سامانه جامع پژوهشی است.

وی بیان کرد: برای انجام بهتر پژوهش لازم است مهارت افزایی و هم اندیشی پژوهشی برای اساتید تدوین و برگزار شود.

حجت الاسلام علیزاده، معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی نیز بر انجام فعالیت آموزش پژوهش محور در مدارس استانها تأکید کرد و گفت: برای تحقق این امر مهم نیازمند به حمایت جدی و تلاش شبانه روزی و جهادی است.

وی بیان کرد: مسئله دیگر برگزاری جشنواره علامه حلی است. برگزاری قوی تر و بهتر این جشنواره می تواند باعث ارتقاء سطح پژوهش در مدارس علمیه استانها شود.

حجت الاسلام علیزاده اظهار داشت: بهتر است این جشنواره تنها بر ارائه مقالات و پایان نامه تمرکز نکند، بلکه بر رتبه بندی مدارس پژوهشی، هم فکری و مباحث پژوهشی نیز توجه جدی تری صورت گیرد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان آذربایجان غربی گفت: باید مشخص کرد هدف از پژوهش درحوزه های علمیه چه چیزی است. اگر دنبال رشد علمی هستیم، باید برنامه ها در عرصه پژوهش کاربردی تر شود.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha