پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حضرت آیت الله مظاهری در دیدار مسئولان ستاد همایش آیت ‌الله العظمی سید محمدباقر درچه‌ای

حضرت آیت الله مظاهری با تجلیل از مقام علمی و اخلاقی آیت ‌الله سید محمدباقر درچه‌ای(ره)، تصریح کردند: تکریم و بزرگداشت علمای ربّانی، در واقع تجلیل از علم و معنویّت آنان برای سرمشق گرفتن نسل‌های بعدی و الگو گرفتن از آنهاست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حضرت آیت الله مظاهری در دیدار مسئولان ستاد همایش آیت ‌الله العظمی سید محمدباقر درچه‌ای«قدس‌سرّه» ، با قدردانی از دست اندرکاران این همایش، تجلیل از بزرگان علم و تقوا را امری پسندیده، لازم و مفید دانستند و تأکید کردند: تکریم و بزرگداشت علمای ربّانی، در واقع تجلیل از علم و معنویّت آنان برای سرمشق گرفتن نسل‌های بعدی و الگو گرفتن از آنهاست.

ایشان در ادامه ضمن بیان برخی از ابعاد شخصیّتی مرحوم آیت الله سید محمدباقر درچه‌ای، علم، تقوا، زهد، تواضع و شهرت‌گریزی را از مهم‌ترین ویژگی‌های ایشان دانستند و افزودند: استاد بزرگوار ما مرحوم آیت‌الله العظمی بروجردی«قدس‌سرّه»، مکرّراً درس  مجلس درس خود، یاد و نام مرحوم آیت الله درچه‌ای را زنده نگاه می‌داشتند و ضمن بیان آراء و نظرات ایشان، افتخار شاگردی آن عالم بزرگ را یادآور می‌شدند.

رئیس حوزۀ علمیّۀ اصفهان با بیان اینکه مجتهدپروری و تربیت فقیه، یکی از خصوصیّات بارز مرحوم آیت ‌الله درچه‌ای بوده است، اظهار داشتند: بسیاری از شاگردان ایشان، مجتهدین مبرّز دوران خود بودند و از مکتب علمی و تربیتی ایشان به سایر حوزه‌های بزرگ مثل حوزۀ علمیّۀ نجف اشرف و قم رفته و توانستند حوزه و معارف دین و فقاهت را از نسلی به نسل بعد، به خوبی منتقل نمایند.

معظم له، نحوۀ تدریس و ادارۀ جلسۀ درس توسّط آیت‌الله درچه‌ای را نیز قابل سرمشق گرفتن برای اساتید و مدرّسین دانستند و اظهار کردند: ایشان یکی از فقهاء محقّق بودند و درس خود را با تحقیق و پژوهش دقیق و عالی ارائه می‌کردند، ضمن اینکه نظم تدریس و حضور مرتّب و منظّم و بدون تعطیلی ایشان در جلسۀ درس، مثال‌زدنی است.

حضرت آیت الله مظاهری همچنین با  بیان چند نکتۀ آموزنده از سیرۀ مرحوم آیت الله درچه‌ای، زهد، پارسایی و ساده‌زیستی آن عالم ربّانی را یادآور شدند و تصریح کردند: ایشان در تمام دوران زندگی، به معنای واقعی ساده‌زیست بوده‌اند و علاوه بر دوری از تجمّلات و تشریفات و نیز اجتناب جدّی از مال حرام، از اموال شبهه‌ناک نیز به شدّت پرهیز کرده و حقّ تقوا را مراعات می‌نموده‌اند.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام سید محمدعلی موسوی، امام جمعه درچه و مسئول ستاد همایش آیة‌الله العظمی درچه‌ای، از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، برای برگزاری این همایش گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha