پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان اینکه خبرگزاری حوزه جهت انتشار اخبار و فعالیت های جریان های اسلامی پاکستان آمادگی دارد، گفت: پاکستان برای ما یک کشور راهبردی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری، مدیرعامل خبرگزاری حوزه در حاشیه بازدید حجت الاسلام والمسلمین سید نیاز حسین نقوی، نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان از رسانه رسمی حوزه که پیش از ظهر امروز 23 تیرماه 1398 صورت گرفت، بیان داشت: در طول تاریخ رسانه ها نقش مهمی در زندگی انسان ها داشته اند که این نقش با پیشرفت تکنولوژی و عرصه ارتباطات رشد قابل توجهی پیدا کرده و بخش مهمی از زندگی انسان ها را تشکیل داده است.

وی با بیان این که دین هم از ابتدا با رسانه عجین بوده و پیام آوری پیامبران مصداق این مدعا است، افزود: در همین راستا حوزه های علمیه نیز با توجه به ضرورت پرداختن به مأموریت های رسانه ای، اقدام به راه اندازی خبرگزاری با امکانات به روز کردند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ادامه داد: خبرگزاری حوزه در میان رسانه های دینی پرمخاطب ترین، معتبرترین و رسمی ترین رسانه دینی است و تأثیرگذاری بالایی در سطح جامعه دارد.

وی با اشاره به سیاست های مدنظر در راستای اطلاع رسانی و فعالیت رسانه ای، خاطرنشان کرد: در خبرگزاری حوزه 4 هدف را دنبال می کنیم به این ترتیب که اولا خبرگزاری فقط مختص به مرکز مدیریت نباشد و برای همه مراکز حوزوی و دینی باشد، ثانیا در همه استان ها فعالیت داشته باشد، ثالثا اخبار و فعالیت های کشورهای دیگر را نیز پوشش دهد و رابعا این که صرفا خبری نباشد، بلکه جریان ساز بود و گفتمان سازی کند و از نظر محتوایی و علمی وزانت خوبی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین کوهساری با بیان این که سعی داریم غیر از فعالیت های شیعیان، اخبار و فعالیت های علما و حوزه های علمیه اهل سنت پاکستان را نیز در خبرگزاری حوزه مورد توجه قرار دهیم، گفت: پاکستان برای ما یک کشور راهبردی است و شیعه، حوزه های علمیه و همین طور جریان های اسلامی در پاکستان از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

وی افزود: مشترکات فرهنگی بسیاری بین ایران و پاکستان وجود دارد و امیدواریم در تقویت روابط بین ایران و پاکستان به ویژه در فضای رسانه ای بتوانیم بهتر عمل کنیم.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه اظهار داشت: اگر بخواهیم به سمت تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم، ایران و پاکستان دو بال رسیدن به این تمدن خواهند بود و حوزه های علمیه این دو کشور نیز نقش مهمی در تحقق تمدن نوین اسلامی دارند.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha