سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان قزوین گفت: هر جا در برابر دشمنان تسلیم شدیم و کوتاه آمدیم آنها بیشتر بر ما مسلط شدند. این مسئله در کشورهایی که با آمریکا عهد اخوت بسته اند را می توان به خوبی مشاهده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ،حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا در جمع نیروی فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی استان قزوین که در سالن اجتماعات این یگان برگزار شد گفت: نیروهای انتظامی در برقراری امنیت و ایجاد آرامش جامعه زحمات بسیاری را متحمل می شوند و مردم این مهم را درک کرده و قدردان تلاش های آنها هستند.

وی با بیان اینکه فرزندان در کنار پدر احساس امنیت و آرامش می کنند، بیان کرد: مردم ما در کنار نیروی های انتظامی چنین احساسی را دارند و به این عزیزان تکیه و اعتماد کرده و وجودشان را مایه مباهات می دانند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: خداوند متعال به نیروی انتظامی توفیق عنایت کرده تا  با تلاش های خود موجب ایجاد امنیت و آرامش جامعه شوند و با انجام این کار اقتدار و عزت کشور را ارتقا دهند و همین دلیل باعث شده که مردم قدردان آنها باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا ادامه داد: جامعه ای که بر عقل و اندیشه استوار باشد، پایه های حکومتش نمی لرزد، ولی هر جا از این اصل دور شده با مشکلات و آسیب های متعددی دست وپنجه نرم کرده است. به همین دلیل بایستی همه آحاد جامعه در زندگی فردی و اجتماعی بر مبنای زندگی عقل محوری حرکت کنند تا در  امور شخصی موفق بوده و در اعتلای حکومت اسلامی نقش آفرینی کنند.

10ویژگی زندگی بر اساس عقل محوری

مدیر حوزه علمیه استان قزوین در ادامه با اشاره به اینکه حضرت امام رضا (ع) 10 ویژگی را در زندگی عقل محور بیان کرده که آثار و برکات آن را می توان در زندگی فردی و حتی جامعه مشاهده کرد، افزود: یکی از ویژگی ها عقل وخرد است که اگر انسان در طول زندگی برای انجام کاری بر اساس عقل تصمیم بگیرد هیچ گاه ضرر نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلین سبحانی نیا بیان کرد: اگر فردی طوری زندگی کند که دیگران از وجود او احساس آرامش کنند و شری به آنها نرسد، در واقع زندگی اش بر مبنای عقل محوری بوده است.

استاد حوزه بیان کرد:  فردی که با وجود خوبی ها ی زیادی که در زندگی انجام می دهد، ولی آنها را نمی بیند و بالعکس نیکی کم دیگران را زیاد می بیند، چنین شخصی همواره در طول زندگی اش موفق خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه بالاترین فضیلت و ثواب خدمت به خلق خداوند متعال است، اظهار کرد: اگر کسانی در جامعه به خلق پروردگار کمک کنند و آنها را خوشحال نمایند زندگی توام با معیارهای عقل محور دارند.

وی، یادگیری و فراگیری را از دیگر ویژگی های زندگی بر اساس عقل محوری برشمرد و ادامه داد: فقر در راه خداوند متعال نیز شایسته و محبوب تر از بی نیازی به غیر خداست و پروردگار نیاز بندگانش به سویش را محبوب و عزیز می داند. به همین دلیل بندگان باید همواره در زندگی خود به خداوند توسل جویند و از او کمک و یاری بخواهند تا رستگار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: عزت و ذلت نزد خداوند است و اگر کسی خود را به پروردگار پیوند بزند، در طول زندگی اش بی نیاز، عزتمند، سربلند، توانمند و نفوذ ناپذیر خواهد بود.

حجت الاسلام  والمسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه همه عزت از آن خداست، بیان کرد: هر فردی در زندگی فردی و اجتماعی خود فقط باید در پیشگاه خداوند تعظیم کند و در مقابل دیگری سر تعظیم فرود نیاورد، اگر چنین شود خداوند متعال دست او را خواهد گرفت.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: نظام جمهوری اسلامی نیز در طول بیش از 40 سال همواره بر مبنای آرمان های امام(ره) و رهبری حرکت کرده و در مقابل استکبار و اجانب سر فرود نیاورده  وهمین باعث شده که خدواند به ملت ما کمک و یاری کند .

وی ادامه داد: هر جا در برابر دشمنان تسلیم شدیم و کوتاه آمدیم آنها بیشتر بر ما مسلط شدند. این مسئله در کشورهایی که با آمریکا عهد اخوت بسته اند را می توان  به خوبی مشاهده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا تصریح کرد: ایران امروز در اوج اقتدار قرار دارد و این موفقیت نشأت گرفته از آن است که مردم ما به خداوند اتکا کرده و پروردگار نیز دست آنها را گرفته و پیروزشان کرده است.

انتهای پیام

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha