پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
افتتاح فاز بخار نیروگاه شیروان

حوزه/ رئیس‌جمهور در سفر به خراسان شمالی فاز بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان با قدرت تولید ۳۲۰ مگاوات برق را افتتاح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز با حضور در نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان، دو واحد 160 مگاواتی از این نیروگاه که درمجموع 320 مگاوات برق تولید می‌کنند را افتتاح کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان شامل دو بخش بخار و گازی است که واحد گازی این نیروگاه در گذشته بهره‌برداری شده بود و امروز دو فاز از واحد بخار این نیروگاه که در کل شامل سه فاز است، توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

با افتتاح این دو فاز از واحد بخار، فقط سومین و آخرین فاز واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان شیروان باقی مانده است که آن نیز در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

گفتنی است، به منظور بهره‌برداری واحد بخار 130 میلیون یورو در این نیروگاه برق سرمایه‌گذاری شده است.

با افتتاح این دوفاز از واحد بخار نیروگاه شیروان میزان برق تولیدی این نیروگاه به 410 مگاوات می‌رسد.

اکنون با ۳۰ درصد تولید نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان در حقیقت تمام نیاز برق استان خراسان شمالی تامین می‌شود و ۷۰ درصد مازاد تولید آن هم برای تامین برق دیگر استان‌ها در نظر گرفته شده است.

ظرفیت کنونی تولید این نیروگاه یکهزار و ۱۱۴ مگاوات است که با بهره برداری از واحدهای بخار در دست اجرا، این رقم به یکهزار و ۴۰۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان شامل ۶ واحد گازی هر کدام با ظرفیت ۱۵۹ مگاوات و سه واحد بخار هر کدام ۱۶۰ مگاوات است که در مجموع توان تولید آن یکهزار و ۴۳۴ مگاوات است.

این نیروگاه از نظر بزرگی بعد از نیروگاه دماوند تهران و نکا در شمال، سومین نیروگاه بزرگ کشور است.

۷۰۰ نفر در نیروگاه سیکل ترکیبی شیروان فعالیت می‌کنند که ۶۸ درصد آنان بومی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha