سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
اردوی جهادی طلاب

حوزه/ مسئول فرهنگی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند با اشاره به اردوی جهادی طلاب در شهرستان درمیان، گفت: طلاب در منطقه محروم اسدیه حضور پیدا کردند و به یاری محرومان رفتند.

حجت‌الاسلام حیدری، مسئول فرهنگی مدرسه  تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند درگفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، گفت: هدف اصلی از برگزاری اردوهای جهادی این است که طلبه‌ها هویت اصلی خودشان را در جامعه پیدا کنند.

وی، خودسازی را مبنای اصلی اردوهای جهادی دانست و افزود: پایه و اساس تشکیل  اردوهای جهادی، خودسازی است و انجام امور عمرانی، فرهنگی و اجتماعی در اولویت های بعدی قرار دارد.

مسئول فرهنگی مدرسه علمیه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند با بیان اینکه اردوهای جهادی روحیه جهاد و ایثار در راه خدا را تقویت می کند، تصریح کرد: اردوهای جهادی دارای تأثیرات فرهنگی و اجتماعی فوق‌العاده‌ای است که علاوه بر کمک به رفع کمبودها و مشکلات نیازمندان و مناطق محروم، باعث تقویت روحیه جهادی و ایثار و کمک در جامعه می‌شود.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به سخنی از مقام معظم رهبری درباره اهمیت و تاثیر اردوهای جهادی در شخصیت جهادگران ،خاطرنشان کرد:  اردوهای جهادی از سنت‌های حسنه‌ای هست که بیش از یک دهه است با توجه به منویات مقام معظم رهبری از سوی اقشار مختلف در حال اجرا است.

مسئول فرهنگی مدرسه تخصصی امیرالمومنین(ع) بیرجند به ترویج فرهنگ اهمیت دادن و احساس مسئولیت نسبت به محرومان اشاره و تاکید کرد:  توجه و احساس مسئولیت نسبت به محرومان و تلاش در راستای کاهش مشکلات و درد و آلام نیازمندان و هرگونه کمک مالی، درمانی و فرهنگی به اقشار محروم در بین جوانان نقش بسیار مهمی در رفع محرومیت و کاهش فاصله طبقاتی دارد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به اردوی جهادی دو طلاب حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) بیرجند در شهر اسدیه، گفت: در این اردوی جهادی 13 نفر از طلاب مدرسه در منطقه محروم اسدیه مشغول ساخت دیوار مسجد بودند.

وی ادامه داد: طلاب در اردوهای جهادی علاوه بر اینکه موجب خودسازی خودشان می شوند باعث  فراهم آوردن پیوند میان مردم و طلبه را نیز می شوند، به گونه ای که مردم درک این را خواهند کرد که طلبه نیز یکی از خودشان است و مشکلات آنان را متوجه می شود.

 

انتهای پیام/ ن

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha