شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
البرز

حوزه/ همزمان با میلاد امام رضا(ع) اجتماع بزرگ خادمیاران رضوی استان البرز با حضور امام جمعه کرج و خادمان حرم امام رضا(ع) و پرچم متبرک حرم رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از استان البرز، همزمان با آخرین روز از دهه کرامت و روز میلاد امام رئوف علی بن موسی الرضا(ع) خادمیاران رضوی با حضور با شکوه خود، طی مراسمی این روز بزرگ را گرامی داشتند و عهد و پیمان خود را با آستان مقدس امام رضا(ع) تجدید کردند.

در این مراسم قاضی خانی، مدیر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان البرز در اجتماع بزرگ خادمیاران رضوی گفت: امسال همزمان با دهه کرامت 190 برنامه فرهنگی در سراسر استان البرز برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه سه سال از تاسیس نمایندگی های آستان قدس در حوزه خادمیاری در استان های مختلف می گذرد، افزود: برگزاری برنامه های فرهنگی تبلیغی و ترویج سیره ائمه معصومین و امام رضا(ع) و محرومیت زدایی از جامعه اسلامی به عنوان تکلیف شرعی و دستور مقام معظم رهبری به استان ها ابلاغ شده و خادمیاران رضوی در این راستا و با توجه به عرصه خدمتی تلاش می کنند.

وی خاطر نشان کرد: خدمت به عنوان خادمیار در جامعه توفیقی است که باید شکر گذار آن باشیم چرا که  زمانی بسیاری از افراد آرزوی خدمت لحظه ای در حرم امام رضا(ع) را داشتند و امروز با تاسیس کانون های خادمیاری در استان های مختلف با شروطی در راستای خدمت به محرومین و یا خدمت در عرصه خدمتی خود و تایید مدیران کانون ها می توانند به خدمت در حرم امام رضا(ع) هم شرفیاب شوند.

قاضی خانی تصریح کرد: یک خادمیار به تمام معنا باید خادمیار باشد و الگوهای رفتاری کرداری واخلاقی متناسب با شان خادمیاری را ارائه دهد و مزین به اخلاق شایسته در خانواده و میان خویشاوندان و در جامعه باشد و انشاء الله امام رضا(ع) در قیامت شفیع ماباشند.

 

در ادامه این مراسم حجت الاسلام  و المسلمین حسینی همدانی، امام جمعه کرج گفت: امام کاظم(ع) در روایتی فرمودند؛ هر کس به زیارت فرزندم رضا(ع) برود ثواب 70 حج مقبول و بلکه 70 هزار حج مقبول برخوردار  می شود و در جواب تعجب راوی فرمودند؛ چه بسا که حج گاهی قبول نمی شود و زیارت امام رضا(ع) قبول می شود.

وی با بیان اینکه زیارت از راه دور نیز در صورتی که با معرفت باشد همان ثواب زیارت از راه نزدیک را دارد افزود: معرفت و واجب دانستن اطاعت امام مقدمه زیارت و موجب قبولی زیارت است.

نماینده ولی فقیه در استان البرز خاطر نشان کرد: در فرازی از جامعه کبیره آمده است که امامان معصوم ارکان البلاد هستند و این به این معنا است که اهل بیت(ع) به منزله سکون و آرامش و استقرار زمین هستند که اگر نبودند زمین اهل خود را می بلعید و امام معصوم مایه آرامش زمین است و رفع بلا و رسیدن فیض و خیرات به انسان ها به یمن حضور امام معصوم چه حاضر و چه غایب بر روی زمین است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی گفت: این ویژگی نه قابل غصب و نه قابل نصب است، بلکه کار خداست و امام رکن همه عالم است و همه عالم به او تکیه دارد حتی در زمانی که حضرت علی (ع) خانه نشین شدند باز هم مایه آرامش و سکون زمین و اهل آن بودند.

امام جمعه کرج تصریح کرد: مطالعه جامعه کبیره و حفظ بندهایی از آن و توجه به مفاهیم آن در شناخت امام و معرفت اهل بیت (ع) که لازمه زیارت اهل بیت (ع) و از جمله ایشان امام رضا(ع) است موثر است.

 در ادامه این همایش بزرگ، خادمان امام رضا(ع) به همراه پرچم متبرک حرم رضوی در این اجتماع حضور پیدا کرده و به بیان کرامات و الطاف امام رئوف پرداختند.

گفتنی است ، برگزاری مراسم سرود و اجرای نمایش مذهبی از دیگر برنامه های اجتماع بزرگ خادمیاران رضوی در استان البرز بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha