پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
رضوی

حوزه/ همزمان با برگزاری میلاد امام رضا (ع) و کارگاه داستان نویسی کودک با عنوان "عصرانه داستان نویسی رضوی" که با حضور خانم کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان فرانسوی در کاشان برگزار شد، قطعه اى از فرش متبرك حرم رضوی به این بانوی مسلمان فرانسوی فعال درحوزه فرهنگ و کودک اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کاشان، همزمان با برگزاری میلاد امام رضا (ع) و کارگاه داستان نویسی کودک با عنوان "عصرانه داستان نویسی رضوی" که  با حضور خانم کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان فرانسوی در کاشان برگزار شد، قطعه اى از فرش متبرك حرم رضوی به این بانوی مسلمان فرانسوی فعال درحوزه فرهنگ و کودک اهدا شد.

 خانم کلر ژوبرت،کارشناس علوم تربیتی و فوق لیسانس ادبیات کودکان که مسیحی(کاتولیک) بوده، در ۱۹ سالگی مسلمان شده است، گفت: حوزه کودک مهم ترین و اصلی ترین حوزه است که خروجی آن تأثیرات زیادی بر تربیت قشر کودک دارد.

وی که در حال حاضر در ایران زندگی می کند و مهارت خاصی در توصیف حقایق زندگی به زبان کودکان دارد و در کتاب هایش دنیا را به خوبی ترسیم می کند، افزود: اتفاقات تلخ و شیرین زندگی را به زبان ساده و روان برای کودکان بیان می کند.

به گفته وی، بیشتر آثار او با رویکرد خداشناسی به چاپ رسیده است.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی، مدیر دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان نیز در ادامه با اشاره به هفته عفاف و حجاب، گفت: عفاف و حجاب باید از دوران کودکی در دختران آغاز و نهادینه شود.

وی، با تاکید براینکه برخورد قهری با کم حجابی یا بی حجابی به صلاح و سازنده نیست، افزود: حتی اقدامات فرهنگی مکتوب از جمله کتاب نویسی و آثار فرهنگی در این زمینه می تواند کوثر و مروج فرهنگ عفاف و حجاب از کودکی باشد.

حجت الاسلام بصیرتی، ضمن تقدیر از خانم کلر ژوبرت به عنوان بانوی محجبه و فعال در حوزه فرهنگ و کودک با اهدای قطعه اى از فرش متبرك حرم مطهر رضوى، گفت: این بانوی مسلمان فرانسوی فعال در حوزه فرهنگ و کودک در حوزه عفاف و کودک نیز اقدامات مفیدی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: عصرانه داستان نویسی به عنوان یکی از برنامه های کانون کتاب و عرضه محصولات فرهنگی دفاتر نمایندگی آستان قدس رضوی در دهه کرامت و همزمان با برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید به صورت همزمان در هفت مرکز استان و کاشان در ردیف استان ها برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام بصیرتی، اظهار کرد: شهرستان کاشان با توجه به ظرفیت عظیم فرهنگی آن در کنار هفت استان دیگر برای اجرای این طرح سراسری آستان قدس رضوی انتخاب شد.

وی، کاشان را یکی از پایگاه‌های پایلوت فرهنگی کشور با پتانسیل بالا در اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری دانست و ابراز داشت: عصرانه داستان نویسی رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و ادبی مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و نیز کشف استعدادهای داستان نویسی در بین نوجوانان و بزرگسالان برگزار می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha