پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/ مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب و تربیت حوزه های علمیه گفت: به زودی نتیجه نهایی دوره تربیت مشاوران حوزه علمیه سمنان به استان اعلام می شود.

حجت الاسلام مجتبی رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به اتمام دوره تربیت مشاور حوزه علمیه استان سمنان اظهارکرد: در ادامه برگزاری دوره‌های تربیت مشاور در استان‌ها، دوره های مقدماتی و تکمیلی استان سمنان اجرا و مصاحبهٔ عملی پایان‌دورهٔ تکمیلی‌ در تاریخ نیمه نخست تیرماه برگزار شد.

وی افزود: با پایان یافتن دوره تکمیلی، علاوه بر امتحان جامع کتبی از تمام دروسی که تا کنون برگزار شده است، همه دانش‌پژوهان با اجرای آزمایشی مشاوره مورد ارزیابی قرار می گیرند و نکات تکمیلی برای آنها بیان می‌شود.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب ادامه داد: در این ارزیابی، نقاط ضعف و قوت دانش پژوهان مورد نقد و بررسی قرار گرفته و میزان توانمندی علمی و مهارت عملی ایشان در امر مشاوره امتیازبندی می‌شود.

وی بیان کرد: به منظور دقت بیشتر در ارزیابی ها؛ جلسات مصاحبه توسط دو استاد صورت می‌­پذیرد و در نهایت با جمع بندی و بررسی نتیجه مصاحبه در این مرحله، تست‌ها، مصاحبه‌های گذشته و نتیجه استعدادیابی‌ که قبلاً صورت گرفته است، گروه تخصصی افراد مشخص می گردد.

حجت الاسلام رضایی در ادامه با معرفی کارگروه های تخصصی مشاوره اظهارداشت: این کارگروه های شش گانه را می توان به ؛«کودک و نوجوان»،« خانواده»، «ازدواج»، «روان‌شناختی»، « استعدادیابی تحصیلی» و گروه ششم « چندبُعدی معنوی» تقسیم بندی کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با پایان یافتن دوره های مقدماتی و تکمیلی مشاوران این استان و مشخص شدن گروه تخصصی افراد؛ علاوه بر بهرمندی مدارس علمیه از ایشان، زمینه های پیشرفت بیش از پیش آنان  در برنامه های آتی کارگروههای تخصصی فراهم گردد.

انتهای پیام 313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha