جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید محمد مهدی موسوی

حوزه/ موسوی بر ضرورت شناسایی استعدادهای رسانه ای در حوزه تاکید کرد و گفت: اگر طلاب، خبرنگار و یادداشت نویس خوبی بشوند می توانند در فعالیت های تبلیغی و پژوهشی هم موثر تر وارد شوند.

سید محمد مهدی موسوی در حاشیه برگزاری دوره «مهارت های رسانه ای» ویژه طلاب مدرسه علمیه دارالسلام، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، گفت: در سال های اخیر به علت ورود افراد انقلابی به عرصه رسانه  شاهد حضور موفق رسانه های انقلابی به ویژه نهاد حوزه های علمیه بودیم، البته این نهادها دیر وارد عرصه شدند، ولی ان شاءالله با برگزاری همین کلاس ها بهتر نیز خواهد شد.

وی افزود: با وجود اینکه در  عرصه رسانه دیر وارد شدیم ولی با این حال توانستیم بخشی از اهداف خود را عملی کنیم و این در صورتی است که طلاب با داشتن مشغله های تحصیل علم و تحقیق توانسته  اند به مرحله مطلوبی برسند.

استاد دوره مهارت های رسانه ای ادامه داد: با تمام فعالیت های که طلاب و افراد انقلابی در فضای رسانه ای انجام می دهند باز هم نیاز است که افرادی از طلاب علوم دینی وارد عرصه رسانه ای بشوند، چرا که از رسالت های حوزه علمیه ابلاغ دین و پیام اهل بیت علیه السلام است و این مستلزم آن است که بزرگان حوزه امکانات ورود طلاب به فعالیت رسانه ای را مهیا کنند.

موسوی به دلایل عدم رغبت طلاب به فعالیت های رسانه ای  اشاره کرد و گفت: در این خصوص دو علت را می توان ذکر کرد، اول اینکه در بحث رسانه افراد اهمیت و ضرورت این مسئله را درک نکردند، لذا براساس تاکیدات حضرت آقا، باید در فضای مجاری فعالانه حضور داشته باشند، دوم این که برخی فکر می کنند که اگر طلاب وارد عرصه رسانه بشوند از مسیر اصلی تحصیل باز خواهند ماند.

وی ادامه داد: اگر ما بتوانیم این فکر را تصحیح کنیم که فعالیت های رسانه ای نه تنها موجب بازدارندگی طلاب از تحصیل نیست، بلکه می تواند در تحقق اهداف و رسالت های حوزه از قبیل تحقیق و نویسندگی و تالیف کمک شایانی بکند.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: می توان طلابی که استعداد خوبی در عرصه رسانه دارند را شناسایی کنیم و پس از آموزش های لازم، از آنان در فعالیت های رسانه ای استفاده کنیم. دومین مسئله اینکه این باور در طلاب ایجاد شود که اگر خبرنگار و یادداشت نویس خوبی بشوند می توانند در فعالیت های تبلیغی و پژوهشی هم  موثر تر وارد شوند، نهایتا در جامعه موفق تر شوند.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha