جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون آموزش حوزه علميه خواهران مازندران؛ آغاز ثبت نام

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران از آغاز پذيرش مدارس علميه خواهران مازندران براي سال تحصيلي جديد از ۲۳تیر ماه خبر داد.

خانم فاطمه هدایتی طی گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران بیان کرد: حوزه علمیه خواهران متناسب با ویژگی های اختصاصی بانوان و نیاز جامعه و همچنین با هدف تربيت خواهران دين‌شناس، صاحب‌نظر، عالمه، متعهد، بصیر، انقلابی، وظیفه شناس در ایفاي وظیفه مادري و همسري و پاسداري از تحکیم و تعالی خانواده و توانمند در تبليغ، تدريس، تأليف، پاسخ‌گو به نيازهاي علمي ـ معرفتي و اخلاقي بانوان و غیره تاسیس شده است.  

وی افزود: حوزه علميه خواهران داراي مقاطع تحصیلی عمومي سطح 2(كارشناسي)، دوره عالي سطح3(كارشناسي ارشد) و دوره تخصصي سطح4(دكترا) بوده که شیوه تحصیل در مقطع سطح 2 به صورت حضوری تمام وقت و پاره وقت است وحداکثر سن داوطلبان برای شیوه حضوري تمام وقت 30 سال؛ )متولدین سال 68 و پس از آن( بوده و شیوه پاره وقت شرایط سنی ندارد.

وی گفت: مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران دارای 17 مدرسه علمیه در مقطع سطح 2(کارشناسی)، یک مرکز آموزش عالی حوزوی و سه مرکز تخصصی حوزوی در سطح 3(کارشناسی ارشد) و یک مرکز آموزش عالی تخصصی حوزوی در سطح 4 (دکترا) با بیش از 5 هزار طلبه شاغل به تحصیل و فارغ التحصیل است که تمامی این مدارس آمادگی دارند از خواهران علاقمند به تحصیل علوم دینی ثبت نام کنند.

هدایتی با اشاره به ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران مازندران اعلام کرد: در سال گذشته تعداد ظرفیت پذیرش حوزه علمیه خواهران استان بیش 1000نفر و ظرفیت پذیرش امسال حدود 900 نفر است..

وی با بيان اين که ثبت‌نام از متقاضيان ورود به حوزه‌ علميه خواهران در مقطع سطح دو  به صورت اينترنتي انجام مي پذيرد، تاکید کرد: با آغاز زمان ثبت نام، متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به پايگاه اينترنتي www.whc.ir یا مراجعه به مدارس علمیه خواهران مازندران ضمن دريافت دفترچه راهنماي پذيرش و خريد کارت ثبت نام، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: داوطلبان از طریق آزمون ورودي، با احتساب تاثیر معدل کل دیپلم ، مصاحبه و تحقیق محلی سنجش وگزینش می شوند که آزمون کتبی مطابق با منابع اعلام شده، 7 شهریور ماه سال جاری برگزار و اسامی قبول شدگان نهائی پس از مراحل پذیرش، دهه اول مهرماه اعلام می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مرکز مديريت حوزه هاي علميه خواهران بر اساس مصوبه 368 شوراي عالي انقلاب فرهنگي و 405 شوراي عالي حوزه علميه قم، به فارغ التحصيلان مقطع عمومي، پس از احراز صلاحيت‌هاي لازم، دانشنامه سطح دو اعطاء مي کند و دارندگان اين دانشنامه، از کليه مزاياي علمي و استخدامي فارغ التحصيلان مقطع کارشناسي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي برخوردارند.

انتهاي پيام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha