چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
نشست نقد و بررسی کتاب «در جستجوی خورشید»

حوزه/ مولف کتاب «در جستجوی خورشید» یکی از نکات ویژه این اثر را روانی نثر و حذف عبارت های سنگین عربی به منظور فهم و کارایی بیشتر این اثر ذکر کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست نقد و بررسی کتاب «در جستجوی خورشید» اثر برگزیده دهمین جشنواره کتاب سال رضوی، با حضور جمعی از روحانیان، اندیشمندان و فرهیختگان حوزوی در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در قم برگزار شد.

حجت‎الاسلام والمسلمین مهدی غلامعلی مولف کتاب در جستجوی خورشید در خصوص این کتاب گفت: در این کتاب به‌رغم اینکه در مواردی از دائره المعارف فارسی و منابع قابل‌دسترس استفاده‌شده ولی بیشتر از منابع اصیل بهره گرفته‌شده است.

وی گفت: یکی نکاتی که سعی شده در این کتاب رعایت شود، توجه به مخاطبی است که قرار است از این کتاب استفاده کند؛ برای استفاده نیز باید کتاب روان باشد و به همین دلیل در نگارش این اثر سعی شده از عبارت های عربی کمتر استفاده شود تا روانی نثرها حفظ شود.

نویسنده و پژوهشگر حوزوی بیان کرد: در این اثر سعی شد که بخش‎های کمتر بیان شده از سیره علمی و اجتماعی و مدیریت امام رضا(ع) به تصویر کشیده شود تا محملی برای برداشت های سیره ای از فعل امام و تطبیق آن در شاخه های مختلف علوم باشد.

وی گفت: تعامل امام رضا با گروه‌های مختلف شامل هم‌سفران، دانشمندان، هنرمندان، راویان و برخی گروه‌های دیگر نیز از ویژگی‌های این اثر می‌باشد، که در فصول مختلف شرح داده‌شده است.

گفتنی است: در این نشست که از سوی دبیرخانه همایش کتاب سال حوزه و با همکاری انجمن حدیث حوزه برگزار شده بود، ناقدان نیز به نقد این اثر پراختند.
انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha