جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ملایی

حوزه/ جشن ملی «زیر سایه خورشید» همراه با آیین اختتامیه یازدهمين جشنواره ملي «آه و آهو»، با حضور خدام حرم رضوی، در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان برگزارشد.

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت‌الاسلام مقداد ملایی، روحانی کاروان زیر سایه خورشید اعزامی از آستان قدس رضوی به دارالمومنین کاشان، در جشن ملی «زیر سایه خورشید» و آیین اختتامیه یازدهمين جشنواره ملي «آه و آهو»، در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) این شهرستان گفت: برگزاری این جشنواره و برنامه های زیر سایه خورشید در کاشان با تلاش و کوشش جوانان رضوی ستودنی و قابل تقدیر است.

وی، همچنین ضمن تقدیر از دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در کاشان با همکاری حضور خادمیاران رضوی در این جشنواره افزود: زبان شیرین و مهربانی یکی از ویژگی های امام رضا(ع) در سبک زندگی رضوی با سیره علوی است.

به گفته وی، ابراهیم بن عباس می گوید« وجود مقدس امام رضا(ع) را هرگز ندیدم که با سخنش کسی را برنجاند.

این مبلغ  کاروان زیر سایه خورشید با تاکید بر اینکه  زبان شیرین یکی از اصول سیره ائمه(ع) ما است، گفت: زبان شیرین زبانی است که در آن رنجاندن، نیش زدن، کنایه، تهمت و توهین در آن نیست.

حجت‌الاسلام ملایی، زبان شیرین را عامل جذب افراد و نزدیکی به یکدیگر بویژه در خانه و خانواده دانست و گفت: زبان تلخ عامل رنجاندن ، دوری و کینه افراد از یکدیگر می شود.

وی، وجود زبان شیرین را برای همسران در خانواده را لازم دانست و گفت: نبود زبان شیرین امروزه عامل تلخی زندگی زن و شوهرها، دوری و کینه آنها از یکدیگر و علت اصلی جدایی ها و طلاق ها شده است.

به گفته وی،  امروز کلام عاطفی در خانه و خانواده  و زندگی ها کم رنگ شده است و متاسفانه علت بیشتر مشکلات در اثر رنجیدن افراد از یکدیگر با زبان تلخ و نبود زبان شیرین است.

این خادم فرهنگی امام رضا(ع)، عهد داشتن زبان شیرین و نرجاندن یکدیگر را از این شام ولادت امام رضا(ع) با آن حضرت خواستارشد و گفت: بیایید با زبان شیرین زندگی را شیرین کنیم و بهتر از زندگی برای انجام امور مادی و معنوی فردی و اجتماعی لذت ببریم تا بیشتر و بهتر به هدایت، سلامت و سعادت جسمی، روحی و اخلاقی رهنمون شویم.

گفتنی است، جشن ملی زیر سایه خورشید با حضور خدّام حرم رضوی، همراه با آیین اختتامیه یازدهمين جشنواره ملي «آه و آهو» در کاشان، طنین « لبیک یا رضا »، اعطای نشان رضوی توسط مبلغ کاروان زیر سایه خورشید به دبیر جشنواره ، اعطای نشان رضوی به یاسر بارفروش مدیر اجرایی برنامه‌های اجرایی کاروان زیر سایه خورشید در کاشان، مدیحه سرایی و مولودی خوانی در دبیرستان ماندگار امام خمینی(ره) کاشان برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha