جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام امید سعادتی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان گفت: طلاب این مدرسه علمیه هم‌زمان با دهه کرامت در محل امامزاده حمزه رضا (ع) شیروان اقدام به برگزاری حلقه‌های معرفتی برای زائران و مسافران کردند.

حجت‌الاسلام امید سعادتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به برگزاری برنامه‌های فرهنگی مذهبی متعدد دهه کرامت در شهرستان شیروان، اظهار کرد: اغلب این برنامه‌ها با هدایت و مدیریت روحانیان و طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان برگزار شد.

وی افزود: ازجمله اینکه به مناسبت دهه کرامت روحانیون و طلاب حوزه علمیه در برنامه‌ای با عنوان حلقه‌های معرفت در مکان امامزاده حمزه رضا (ع) شهرستان شیروان حضور یافتند و برای کودکان و نوجوانان برنامه‌های فرهنگی و قرآنی برگزار کردند.

حجت‌الاسلام سعادتی با اشاره به‌ویژه برنامه‌های طلاب در سالروز بزرگداشت امامزادگان در دهه کرامت اظهار کرد: در این سالروز طلاب مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در مسابقه قرآنی که به مناسبت این روز برگزار شد حائز هفت رتبه برتر در زمینه‌های تلاوت و حفظ قرآن کریم و دیگر بخش‌های مسابقات شدند.

مدیر مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در خاتمه با اشاره به کمبودها و کاستی‌های موجود در این مدرسه علمیه گفت: وضعیت کنونی حوزه علمیه وضعیت رضایت‌بخشی است اما با وضعیت مطلوب و آرمانی فاصله دارد و از خیرین و واقفان شهرستان انتظار می‌رود که توجه و اهتمام ویژه‌ای به حوزه علمیه این شهرستان داشته باشند.

گفتنی است، مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان در سال 46 تأسیس شد و قدیمی‌ترین مدرسه علمیه استان بعد از مدرسه علمیه محمودیه فاروج محسوب می‌شود، این مدرسه علمیه با دارا بودن سطح یک حوزوی اکنون قریب به 130 طلبه و 15 استاد دارد.

مدرسه علمیه آیت‌الله حکیم (ره) شیروان رتبه نخست آموزشی را در بین مدارس علمیه خراسان شمالی داشته و در سطح خراسان بزرگ هم در زمره 10 مدرسه علمیه برتر قرار دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha