جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار معاونان پژوهش استان ها با آیت الله اعرافی

حوزه/ یکی از مشکلات عرصه پژوهش، تربیت نشدن استاد پژوهش است. اگر برای موضوع پژوهش، استاد تربیت شود، این موضوع موجب تربیت طلبه پژوهشگر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام اسماعیلی، معاون پژوهش حوزه علمیه کاشان در هفتمین اجلاسیه معاونان پژوهشی مدارس حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، بر نظارت و برنامه ریزی دقیق تر در فرایند پژوهشی و آموزشی تأکید کرد و گفت: رشد علمی حوزه های علمیه نیازمند به همکاری و حمایت بیشتر از سوی شورای عالی و مدیریت حوزه های علمیه است.

حجت الاسلام بستامی، معاون پژوهش حوزه علمیه ایلام نیز گفت: زمانی حوزه علمیه از نظر علمی رشد خواهد کرد و بالنده خواهد شد که به پژوهش به عنوان مسئله حاشیه ای نگاه نشود، بلکه به اصل در حوزه های علمیه باشد.

وی بیان کرد: باید به طلبه ها القاء شود که پژوهش اصل درحوزه های علمیه است و برای این مسئله از طلبه ها کارهای پژوهشی خواسته شود.

حجت الاسلام پناه، معاون پژوهش حوزه علمیه لرستان نیز بر توجه بیشتر به مسئله پژوهش تأکید و  اهمیت این موضوع را برای تعالی حوزه های علمیه ضروری دانست.

حجت الاسلام رستم پور ،معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان نیز گفت: هم اکنون سه نظام آموزشی درحوزه های علمیه وجود دارد ولی در همه این نظام، پژوهش به عنوان موضوع الزام آور پذیرفته نشده است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از مشکلات پژوهش در بخش اساتید است. اساتید هنوز مهارت های لازم در عرصه پژوهش برای تربیت طلاب برخوردارنیستند.

حجت الاسلام رستم پور گفت: یکی دیگر از مشکلات عرصه پژوهش تربیت نشدن استاد پژوهش است. اگر برای موضوع پژوهش، استاد تربیت شود، این موضوع موجب تربیت طلبه پژوهشگر خواهد شد.

حجت الاسلام پورهادی، معاون پژوهش حوزه علمیه اراک نیز بر تربیت و مهارت افزایی استاد پژوهشگر تأکید کرد و گفت: به نظر می آید این از بخش های ضروری در عرصه پژوهش باشد.

وی افزود: کار دیگر که در مدارس همه استانها می توان انجام داد، آموزش کاربردی در موضوعات مختلف پژوهش، تبلیغ، مدیریت و ... است. این مسئله در انجام شد و شاهد موفقیت هایی هم بودیم.

313/40

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha