پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تظاهرات اعتراضی در تگزاس به خشونت علیه مسلمانان و اقلیت های مذهبی در هند

حوزه/ صدها عضو جامعه اسلامی شهر دالاس در ایالت تگزاس آمریکا روز گذشته با شرکت در تجمعی، نسبت به حملات اخیر علیه مسلمانان و اقلیت های مذهبی در هند، اعتراض کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از دالاس نیوز، اعضای جامعه اسلامی در شمال تگزاس در آمریکا روز گذشته، راهپیمایی اعتراضی نسبت به حملات اخیر علیه مسلمانان و دیگر اقلیت های مذهبی در هند برگزار کردند.

در این راهپیمایی صدها مسلمان در دیلی پلازا، در پایین شهر دالاس جمع شده و با سر دادن فریاد «ما همه تبریز هستیم! عدالت برای تبریز!» خشم شان را نسبت به کشته شدن یک جوان مسلمان با نام تبریز انصاری توسط هندوهای افراطی در 17 ژوئن ابراز داشتند.

گفته می شود در ویدئویی که از قتل این جوان مسلمان 24 ساله در شبکه های مجازی به سرعت منتشر گردید نشان داده می شود که گروهی اراذل و اوباش افراطی هند وی را متهم به دزدی کرده و سپس او را مجبور به سر دادن شعار بت پرستی می کنند. این جوان هندو 12 ساعت پیش از آنکه در بیمارستان جان خود را از دست بدهد، به شدت مورد ضرب وشتم این افراد قرار گرفته و پزشکان معتقدند ضربه ای که به سرش وارد شده سبب آسیب مغزی شده است.

سید علی معاون شورای هندی های آمریکا گفت: اعضای ملی گرایان افراطی هندو تاکنون ده ها مسلمان را در عرض 5 سال گذشته با ضرب و شتم به قتل رسانده اند. این رویه بسیار خطرناکی است.

وی افزود: به عنوان اعضای جامعه هندی های خارج از کشور وظیفه ماست که خواستار عکس العمل شدید کنگره علیه این اقدام باشیم.

 

گفته می شود براساس آخرین آمارگیری های انجام شده، هندوها 80% و مسلمانان 14% جمعیت کشور هندوستان را به خود اختصاص می دهند. مسیحیان و سیک ها تقریبا 2% جمعیت هند را تشکیل می دهند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha