سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام هادی صالحی

حوزه/ معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان گفت: حرکت به سمت خوداتکایی در مباحث اقتصادی سالهاست که توسط مسئولان حوزوی دنبال می شود و راهکاری های زیادی برای رسیدن به این چشم انداز اندیشده شده و امیدواریم که در آینده شاهد تحقق این مهمی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام هادی صالحی، عصر امروز در نشست جمعی از طلاب خواهر کردستانی کارآفرین، اظهار داشت: امروز وضعیت کشور به گونه ای است که ما باید به عنوان یک کارآفرین ولو کوچک شعار «اقتصاد مقاومتی» را عملی کنیم.

معاون حوزه علمیه خواهران استان کردستان با اشاره به پتانسیل بخش بانوان در حوزه اقتصاد خانواده و جامعه گفت: همواره زن و مرد برای تامین امرار معاش در کنار همدیگر قرار داشته اند و چرخ زندگی شان را چرخانده اند که این امری پسندیده در دین اسلام می باشد و باید آن را به جهاد تعبیر کرد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه باید فرهنگ کارآفرینی در حوزه های علمیه خواهران نهادینه شود، بیان کرد: یکی از خصصیه های اصلی بانوان توانایی آنان در بحث اقتصاد و کارآفرینی است. در همین استان کردستان زنان بسیاری داریم که بخش عمده ای از نیازهای اقتصادی خانواده خویش را به کمک همسرانشان تهیه می کنند.

حجت الاسلام صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: ایجاد مراکز کارآفرینی توسط بانوان به ویژه طلاب خواهر می کند از چند جنبه حائز اهمیت باشد، اول اینکه منبع درآمد ثابتی برای خود و خانواده خویش احیا می کنند و دوم اینکه به شعار و منویات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی جامع عمل پوشانده اند که این کار کمی نیست.

معاون حوزه علمیه خواهران کردستان در ادامه اظهار کرد: یکی از کارهای مهم و کاربردی در حوزه های علمیه به ویژه حوزه و مدارس علمیه خواهران می تواند انعقاد قرارداد با سازمان فنی و حرفه ای باشد و با این کار زیرساخت های آموزش های فنی و حرفه ای قوام پیدا خواهند کرد.

ویگفت: تعامل حوزه و مرکز آموزش های فنی و حرفه ای می تواند گام بسیار بزرگ و بلندی برای تامین بخش اعظمی از نیازهای اقتصادی و مالی حوزه های علمیه باشد.

حجت الاسلام صالحی عنوان کرد: حرکت به سمت خوداتکایی در مباحث اقتصادی سالهاست که توسط مسئولان حوزوی دنبال می شود و راهکاری های زیادی برای رسیدن به این چشم انداز اندیشده شده، لذا امیدواریم که در آینده شاهد تحقق این مهمی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha