جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ رئیس جامعةالمصطفی دین‌شناسی را از نعمت‌های بزرگ الهی برشمرد و حضور در عرصه‌های اجتماعی را به منظور ترویج و تبیین معارف الهی، از وظایف کسانی برشمرد که به این نعمت ارزشمند زیبنده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی  با سخنرانی در نخستین انجمن دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در بوسنی به صورت ویدئو‌کنفرانس،  با اشاره به وظیفه انسان در قبال نعمت‌های الهی، اظهار داشت: وقتی خدا نعمتی به انسان عطا می‌نماید، در قبال آن وظیفه و مسئولیتی متوجه انسان می‌شود. علم هم جزو مهم‌ترین نعمت‌های الهی است و برای انسان مسئولیت ایجاد می‌کند.

رئیس جامعةالمصطفی، در ادامه، دین‌شناسی و آشنایی با معارف دینی و الهی را نعمت بزرگی برشمرد و تصریح کرد: در آموزه‌های اسلامی بر اهمیت دین‌شناسی بسیار تأکید شده است؛ در روایات آمده است وقتی خدا بخواهد به انسان خیری اعطا کند، وی را در عرصه دین‌شناسی و شناخت معارف الهی وارد می‌سازد.

وی افزود: در روایات آمده است کسی که معارف الهی را یاد بگیرد و به آن عمل کند و سپس به دست دیگران و مشتاقان برساند، در باطن عالم عظمت دارد. در این جا، آیاتی که درباره بزرگی اهل علم نازل شده است، معنا می‌یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی با اشاره به نیاز ضروری مسلمانان منطقه بالکان به پیام‌رسانان اسلام ناب، خاطرنشان ساخت:  انقلاب اسلامی، مسئولیت نشر و بسط اسلام ناب را در دنیا برعهده دارد و این مسئولیت الهی و انسانی را انجام می‌دهد. پیام انقلاب اسلامی، به سود همه انسان‌هاست. ما به دنبال تحقق عقلانیت، معنویت و عدالت جهانی هستیم.

رئیس جامعةالمصطفی با بیان این که معنویت، اخلاق و ارزش‌های انسانی برای ما مهم است، بیان نمود: متأسفانه، امروزه، این مفاهیم والا در بخشی از دنیای امروز و برای برخی از مدعیان حقوق بشر فراموش شده است.

وی با اشاره به مظالمی که در روابط بین‌المللی دیده می‌شود، تصریح کرد: منافع مادی سبب می‌گردد همه این مسائل عقلانی و انسانی نادیده گرفته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی بی‌عدالتی فراوان در یمن، فلسطین و... را نتیجه تمدن‌های بریده از معنویت، اخلاق و ارزش‌های انسانی دانست و گفت: یکی از مسئولیت‌‌های افرادی که فعالیت در عرصه ترویج و تبیین رسالت دینی را برمی‌گزینند، معرفی چهره حقیقی اسلام ناب است، به ویژه در زمانی که برخی می‌کوشند چهره اسلام را غبارآلود نشان دهند. امروزه، برخی از رسانه‌های وابسته به قدرت‌های استعماری، برای گسترش اسلام‌هراسی می‌کوشند.

وی به وظیفه سنگین چنین افرادی اشاره کرد و تأکید نمود: تلاشگران عرصه علم‌آموزی پس از دانش‌آموختگی باید به اجتماع رجوع کنند و وارد صحنه عمل شوند و علم خویش را در اختیار دوستان و مشتاقان یادگیری معارف ناب الهی قرار دهند.

گفتنی است؛ در نخستین انجمن دانش‌آموختگان جامعه المصطفی در بوسنی، ۲۶ نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه، در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، به ترتیب در رشته «فلسفه و عرفان» و «فلسفه اسلامی» حضور داشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha