جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمد زهرایی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین مطالبات و خواسته های مقام معظم رهبری از بسیج، توسعه و تقویت گروه های جهادی است.

سرهنگ پاسدار دکتر محمد زهرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: در حکم رهبر معظم انقلاب برای سردار سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز به طور خاص بر افزایش و ساماندهی گروه‌های جهادی تاکید شده و لذا ما در فعالیت های سال جاری و سال های آتی سازمان بسیج سازندگی کشور در کنار عنایت به رویکرد توسعه و تقویت گروه های جهادی به دنبال تخصصی کردن آن ها و بهره گیری هر چه بیشتر از ظرفیت جهادگران در مسیر عمران و آبادانی کشور و به ویژه محرومیت زدایی هستیم.

وی افزود: به لطف الهی تاکنون بیش از ۱۱ هزار گروه جهادی تشکیل شده که در اقصی نقاط کشور به ویژه روستاها و مناطق محروم و کم برخوردار ، مشغول خدمت رسانی و محرومیت زدایی هستند، ضمن آن که تلاش ما بر این بوده که فعالیت‌های گروه‌های جهادی هدفمند و جغرافیا محور باشد.

زهرایی همچنین با اشاره به این که سازمان بسیج سازندگی تنها سازمان متولی حرکت‌های جهادی است، گفت: در حادثه سیل فروردین امسال بیش از ۲ هزار گروه جهادی در عملیات نجات و امدادرسانی به سیل زدگان استان های مختلف کشور حضور داشتند که حقیقتاً خدمات بسیار زیادی انجام دادند و تنها بخشی از این تلاش های مخلصانه ، ابعاد رسانه ای به خود گرفت.

وی یادآور شد: بر اساس توافقات صورت گرفته ۲۰ هزار واحد مسکونی در مناطق سیل زده برای ساخت و یا مرمت به بسیج سازندگی واگذار شده و هم اکنون نیز چند هفته ای است که این کار تحت عنوان طرح جهاد همبستگی ملی با قوت آغاز شده و گروه های جهادی مشغول عمران و ساخت و ساز هستند.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha