پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جوانان محلی داوطلب نگهبانی از مسجد مورد حمله قرار گرفته در انتاریو شدند

حوزه/ در دو شب متوالی افراد ناشناس اقدام به حمله خرابکارانه در مسجد اوون ساند در انتاریوی کانادا کردند. در همین راستا جمعی از جوانان محلی داوطلب نگهبانی شبانه از مسجد شدند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از ctvnews، در حالی که در دو شب متوالی مسجد اوون ساند در انتاریوی کانادا مورد حمله خرابکاران قرار گرفته بود، ده ها تن از جوانان محله شب گذشته برای نگهبانی از این مسجد داوطلب شدند.

در حالی که در دو شب متوالی مزاحمین با پرتاب سس کچاب، تخم مرغ و سس خردل، دیوارها و پنجره های مسجد را کثیف کرده بودند، جمعی از جوانان محلی برای نگهبانی از ساحت مسجد داوطلب شدند.

ولید اسلم سخنگوی جماعت مسلمانان مسجد ضمن اشاره به این اقدام داوطلبانه که نه توسط مسجد هماهنگ شده و نه برنامه ریزی شده گفت: ما هنوز نگران و ترسیده هستیم، اما همزمان به خاطر این حرکت داوطلبانه تحت تاثیر قرار گرفته ایم.

وی گفت از اینکه می بیند جامعه پس از حمله به مسجد، بسیج شده اند به شدت مشعوف است.

به گفته وی در نخستین حمله سس کچاب سرتاسر در ورودی ریخته شده و سقف و دیوارهای مسجد را تخم مرغ زده بودند. سپس روز بعد سس خردل تمام در ورودی مالیده شده، ساختمان و پارکینگ بار دیگر تخم مرغ پاشیده شده بود.

درحالی که یک بار حمله به عنوان آزار و اذیت خیابانی درنظر گرفته شد، حمله دوم سبب نگرانی در میان نمازگزاران شد. اسلم در این باره گفت: اینکه پس از حمله اول و انتقادات گسترده اجتماعی فردی جسارت این را داشته که شب دوم دوباره دست به این کار بزند نشان می دهد که انگیبزه او جدی است. و در این جاست که نمازگزاران ممکن است از خودشان بپرسند آیا قرار است حادثه دیگری مانند آنچه در نیوزیلند به وقوع پیوست اینجا نیز اتفاق بیافتد؟ خدایی نکرده تیراندازی شود؟

پلیس منطقه گفته که تحقیقاتی در رابطه با این خرابکاری انجام داده اما هنوز اطلاعاتی درباره مظنونی احتمالی حادثه در دست نیست.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha