پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نشست علما و خطبای مومبای هندوستان

حوزه/ علما و خطبای مومبای هندوستان در نشست اخیر خود اعمال ددمنشانه استکبار جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران را محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نشست علما و خطبای مومبای با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی‌پور، نماینده مقام معظم رهبری در شبه قاره هند و علما و اندیشمندان عضو این مجمع در حسینیه هال مسجد ایرانیان مومبای برگزار شد.

حجت‌الاسلام فیاض باقر در این نشست به تشریح فعالیت‌های مجمع علما و خطبای مومبای پرداخت و گفت: این مجمع از سال 2016 با هدف ارتقای آگاهی و بیش اندیشمندان دینی و پشتیبانی از آنها تأسیس شد و ماهانه به صورت منظم برنامه‌هایی را برای علما و اندیشمندان اسلامی برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام مهدوی‌پور با اشاره به اهمیت و جایگاه خانواده در اسلام اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در این زمینه می‌فرمایند: اگر خانواده اصلاح شود، جامعه نیز اصلاح می‌گردد. خانواده اولین مکان و کانون برای تربیت اولاد و نسل‌های آینده محسوب می‌شود و تربیت هر فرد از خانواده آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در دین مبین اسلام، هزاران روایات و احادیث برای این مهم نقل شده است و حتی اگر فردی می‌خواهد ازدواج کند در روایت به او سفارش شده که همسری را برای خود بر گزین که مادر فرزندانتان باشد و اسلام در مورد ازدواج و پس از آن دستورات فراوان دارد.

نماینده مقام معظم رهبری در شبه قاره هند با اشاره به اعمال سخیف استکبار جهانی درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران با رویکرد دینی گفت‌وگوی جدید و روشی نوینی مدل جدید از حکومت داری دینی را به جهانیان معرفی کرد که در مخالفت با امپریالیسم است و همین امر باعث خشم و کینه استعمارگران نسبت به جمهوری اسلامی ایران شده است.

معرفی دین مبین اسلام به جهانیان

در ادامه، حجت‌الاسلام قمر حسنین در سخنان کوتاهی، گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران، اسلام ناب را به دنیا نشان داده است و این باعث شده که بسیاری از کشورهای استعمارگر و ایادی آنها همانند رژیم آل سعود با اعمال سخیف و مذبوحانه به مقابله با ایران و قیام نهضت مردم ایران که در راستای نهضت امام حسین(ع) است، بپردازند.

وی افزود: آنان بایستی بدانند که علما و اندیشمندان شیعه همیشه در کنار ایران و حرکت عظیم مردم ایران زمین خواهند بود و با توکل به خدای بزرگ و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) مقام معظم رهبری، مردم به مشکلات فایق خواهند آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha