پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام جوانبخت

حوزه/ حجت الاسلام جوانبخت گفت: موقوفات فعالیت‌های قرآنی در استان کمتر از یک درصد است و رسانه‌ها و روحانیون باید برای جذب موقوفات قرآنی تبلیغ و روشنگری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » از ارومیه حجت الاسلام ناصر جوانبخت امروز در آئین اختتامیه چهل و دومین دوره مسابقات استانی قرآن کریم آذربایجان‌غربی در ارومیه، اظهار داشت: از جمله شیرین‌ترین و لذت بخش‌ترین کارهای اوقاف و امور خیریه استان برگزاری مسابقات استانی و کشوری قرآن است.

وی با بیان این که مسابقات قرآن زمینه تدبر در قرآن را فراهم می‌کند، ادامه داد: امام علی ( ع) قرآن کریم را سفره خدای متعال عنوان کرده است و هر کس بر سر سفره قرآن بنشیند و ولایت اهل بیت ( ع) را دارا باشد گمراه نمی‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی با اشاره به موقوفات قرآنی گفت: موقوفات فعالیت‌های قرآنی در استان کمتر از یک درصد است و رسانه‌ها و روحانیون باید برای جذب موقوفات قرآنی تبلیغ و روشنگری کنند.

وی افزود: امروز قرآن محجوریت بودجه‌ای قرار دارد و موسسات قرآنی به سختی فعالیت می‌کنند. در این سه سال اخیر بیش از ۵۰۰ موقوفه به موقوفات استان اضافه شده است اما حتی یک موقوفه قرآنی در بین این‌ موقوفات وجود ندارد.

جوانبخت به لزوم حمایت از حافظان و نخبگان قرآنی اشاره کرد و افزود: باید مسئولین از حافظین و نخبگان قرآنی حمایت کنند و متاسفانه نفرات اولی بین‌المللی در استان در اداراتی که مشغول به کار هستند هنوز به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند.

وی در پایان بیان داشت: از بین ۲۵۰ نفر که به دوره مسابقات استانی در رشته‌های مختلف راه یافته بودند، نفرات برتر و برگزیده این مسابقات مشخص و به مسابقات کشوری که مهر ماه در اصفهان برگزار خواهد شد اعزام خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha