شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سید حسین مومنی

حوزه/ حجت الاسلام مومنی گفت: مدیران مدارس علمیه باید متوجه باشند، امروز اولویت اصلی کار طلبگی، مسائل اخلاقی و تهذیبی است و معاونین فرهنگی مدارس باید به امر اخلاق و تهذیب توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام سید حسین مومنی پیش از ظهر امروز در همایش مدیریت فرهنگی، با حضور معاونین فرهنگی مدارس علمیه اظهار کرد: توانمندی، نخستین نکته در انتخاب افراد برای کارهای اجرایی فرهنگی در مدارس علمیه است.

وی بیان کرد: یکی از دغدغه های مهم مدیران مدارس علمیه انتخاب معاونین فرهنگی توانمند و دارای مهارت در بدنه اجرایی است، لذا تصمیم بر تشکیل کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت فرهنگی با هدف ارتقا مهارت فرهنگی گرفتیم.

معاون تهذیب و تبلیغ  حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: افراد حاضر در این دوره آموزشی از بین افراد متعدد پس از فراخوان عمومی وپس از انجام مصاحبه انتخاب شده اند.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلات عمده ما پذیرش های جدید حوزه است که این مشکل مختص حوزه علمیه هم نیست، بلکه متاثراز تغییرات وتحولات جامعه است، فضای ورودی های حوزه علمیه امروزه نسبت به گذشته دچار تغییر شده اند.

حجت الاسلام مومنی عنوان کرد: مشکل دوم این است که دغدغه مدیران میانی و گذشته مدارس علمیه نسبت به اخلاق و مباحث اخلاقی تفکر سی سال پیش است که گویی برای طلاب جوان کلاس اختصاصی اخلاقی نیاز نیست.

وی افزود: مدیران مدارس علمیه باید متوجه باشند، امروز اولویت اصلی کار طلبگی، مسایل اخلاقی وتهذیبی است

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: معاونین تهذیب وفرهنگی مدارس علمیه باید نسبت به امر اخلاق و تهذیب در مدارس جدیت انجام دهند و اهتمام لازم را داشته باشند.

گفتنی است، بالغ بر یکصد نفر از معاونین فرهنگی مدارس علمیه و فعالین فرهنگی حوزه علمیه در کارگاه یک روزه مدیریت فرهنگی با هدف ارتقای توانمندی فرهنگی شرکت کرده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha