جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 بقاع متبرکه

حوزه/ خدمت در بقاع متبرکه و نشر فرهنگ اهل بیت(ع)، یکی از توفیق‌های الهی است که نصیب هر کسی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت‌الاسلام مهدی خویی در همایش گرامیداشت امامزادگان ابراهیم و محمد(ع) اظهار کرد: خدمت در بقاع متبرکه یکی از سعادت‌های دنیا و آخرت است.

وی افزود: خداوند قلب انسان‌هایی که دوست دارد را به سمت قبور ائمه اطهار(ع) و امامزادگان معطوف می‌کند در واقع این یک توفیق الهی است که نصیب هر کسی نمی‌شود.

مسئول فرهنگی قرآنی مزار مقدس شیخان با بیان اینکه حضور در حرم مطهر امامزادگان یکی از عوامل تقرب الهی است گفت: این امر دلیلی بر اثبات مودت واقعی زائران به پیامبر اکرم(ص) نیز هست.

وی ادامه داد: وقتی به زیارت امامزادگان می‌آییم ارمغانی از جانب خداوند و رسول او هم دریافت می‌کنیم، حضرت محمد(ص) در روایتی می‌فرمایند این زائران را شفاعت می‌کنم، آنها زائران و همسایگان من در بهشت خواهند بود، هر کس قبور فرزندان من را آباد کند گویی حضرت سلیمان بن داوود را در ساخت بیت‌المقدس یاری کرده است.

حجت‌الاسلام خویی با اشاره به ثواب هفتاد حج به زائران اهل بیت(ع) و فرزندان آنها داده می‌شود و گناهانشان آمرزیده خواهد شد خاطرنشان کرد: همه این ثواب‌ها در روایتی آمده که حضرت محمد(ص) خطاب به امام علی(ع) فرموده‌اند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: بقاع فرهنگی بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و تلاش سازمان اوقاف نیز در همین راستا بوده است.

وی با بیان اینکه قم حرم اهل بیت(ع) است گفت: امام صادق(ع) در روایتی می‌فرمایند زمانی که فتنه‌ها در سایر بلاد گسترش می‌یابد به قم بروید.

حجت‌الاسلام خویی قم را عش آل محمد(ص) توصیف کرد و افزود: این شهر در واقع آَشیانه اهل بیت و کانون تشیع است، مکتب اهل بیت در قم به سال ۹۴ قمری می‌رسد و در روایتی دیگر آمده است اگر قمی‌ها نبودند، دین ضایع می‌شد.

مسئول فرهنگی – قرآنی مزار مقدس شیخان در مورد امامزاده ابراهیم(ع) گفت: ایشان فرزند حضرت شاهچراغ هستند و با یک واسطه به امام موسی کاظم(ع) می‌رسند؛ جناب احمد بن موسی(ع) مردی کریم، جلیل و اهل عبادت بودند و پدرشان او را بسیار دوست داشتند.

وی ادامه داد: می‌گویند مقام حضرت احمد بن موسی چنان بود که مردم مدینه بعد از شهادت حضرت موسی کاظم(ع) نزد او آمدند و خواستار بیعت با او به عنوان امام هشتم شدند، او مردم را به مسجد برد و از آنها بیعت گرفت و سپس همه آنها را به خانه برادرش امام رضا(ع) برد و به بیعت با ایشان دعوت کرد.

حجت‌الاسلام خویی تصریح کرد: از چنین پسری، فرزندی مانند امامزاده ابراهیم(ع) به وجود می‌آیند، پسری که مروج مذهب حقه تشیع بود و تلاش بسیاری برای نشر معارف اهل بیت(ع) داشت.

 

 

 

۳۱۳/۳۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha