شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حج

حوزه/ مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی گفت: امسال ۲۳۰۰ نفر زائر از استان عازم سرزمین وحی خواهند شد که در هر پروازی حدود ۲۵۰ زائرین به سرزمین وی منتقل می شوند.

حجت الاسلام مجتبی اوحدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: در مجموع از خراسان جنوبی 17 کاروان عازم حج تمتع هستند که 16 کاروان زائرین آن ها از خراسان جنوبی و تنها یک کاروان زائرین خراسان رضوی هستند.

وی ادامه داد: امسال 2300 نفر زائر از خراسان جنوبی  عازم بیت الله الحرام خواهند شد که در هر پرواز حدود 250 زائرین به سرزمین وحی منتقل می شوند.

مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی اظهار کرد: امروز در اولین روز از اعزام زائرین به حج تمتع سه  پرواز از خراسان جنوبی  که حدود 500 نفر از زائرین  را در برمی‌گیرد  به سرزمین وحی عازم می شوند.

حجت الاسلام اوحدی با اشاره به برگزاری برنامه های بعثه برای حج تمتع خاطرنشان کرد:  با توجه به اینکه زائرین ما امسال مدینه اول هستند، در استان 10 کلاس آموزشی و یک همایش مشترک عمومی برگزار کردیم و 15 جلسه نیز در حج تمتع برای زائرین برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: ما برای حج تمتع امسال مسابقات قرآن کریم را برگزار خواهیم کرد و در نظر داریم برای کارهای فرهنگی مانند یاوران حجاج و طرح های مودت جوایزی را به بهترین عملکرد های فرهنگی در این طرح ها بدهیم.

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در استان خراسان جنوبی گفت: حج یکی از ارکان اسلام است که اگر نباشد به اسلام ضربه وارد می شود، لذا زائرانی که به حج مشرف می‌شوند نباید آن‌گونه که می‌روند برگردند باید یک تغییری در آنها ایجاد شود و تقرب به اهل بیت(ع) و قرآن پیدا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha