پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم، در بازدید از مدرسه علمیه دارالسلام تهران، با تاکید بر ضرورت تسلط علمی طلاب، گفت: طلاب رسالت جهانی و وظیفه خطیر «پیام رسانی دین» را بر عهده دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم، نماینده مردم استان زنجان در مجلس خبرگان رهبری، روز دوشنبه۲۴ تیرماه، در بازدید از مدرسه علمیه دارالسلام تهران با اشاره به رسالت های طلاب در عصر کنونی، گفت: طلاب رسالت جهانی و وظیفه خطیر «پیام رسانی دین» را بر عهده دارند.

عضو خبرگان رهبری، تسلط بر علوم روز را لازمه عمل به وظیفه طلاب دانست و افزود: طلاب باید در راستای تقویت بُعد علمی و کسب آمادگی رسالت «پیام رسانی دینی» به سه عرصه علمی مجهز شوند.

1)علوم مربوط به شناخت پیام شامل ادبیات عرب، منطق، بلاغت و....

2)علوم مربوط به نحوه انتقال پیام مانند زبان انگلیسی، ابزار رسانه ای، خوشنویسی، ورزش و ....

3)علوم مربوط به مخاطب پیام شامل روان شناسی، جامعه شناسی و....

وی، منظور از پیام را محتوای قرآن کریم و احادیث اهل بیت علیهم السلام دانست و تصریح کرد: کسی که قرآن و عترت را دارد هیچ وقت منبع استخراج و تولید محتوای او به انتها نخواهد رسید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با استناد به آیه ۳۳ سوره فصلت «وَمَنْ أَحْسَنُ قَوْلًا مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ وَعَمِلَ صَالِحًا وَقَالَ إِنَّنِي مِنَ الْمُسْلِمِينَ/ و كيست‏ خوش گفتارتر از آن كس كه به سوى خدا دعوت نمايد و كار نيك كند و گويد من [در برابر خدا] از تسليم ‏شدگانم»، اظهار کرد: کاری برتر و بهتر خواهد بود که مصداق «مِمَّنْ دَعَا إِلَى اللَّهِ» قرار بگیرد. لذا طلاب در این مسیر گام بردارند.

 

خبرنگار: محمد مهدی آخوندی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha