شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضایی طلب

حوزه/ مسئول اداره برنامه‌ریزی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با اشاره به وظایف طلاب و روحانیان در جامعه دینی، گفت: گفتمان سازی در مسیر تبیین آرمان‌های انقلابی از مهم‌ترین رسالت‌های حوزویان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام سید مصطفی رضایی طلب، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه این استان، با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در خصوص گفتمان و تفسیر بندهای بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده است باید کوشش شود تا با پیاده‌سازی نکات توصیه‌شده در این بیانیه، در مسیر دست‌یابی به آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: باید در مسیر تبیین آرمان‌های انقلابی، گفتمان سازی شود و روی موضوعات مهم کار شود و اولویت‌ها را باید پیدا کرد، افزود: مقام معظم در بسیاری از سخنرانی‌ها و بیانات خود ازجمله در سخنرانی مهرماه سال 91 در خراسان شمالی یکی از اولویت‌های نیازمند برنامه‌ریزی و تلاش را پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی در جامعه دانسته است.

مسئول اداره برنامه‌ریزی تبلیغی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان گفت: مقام معظم رهبری در بسیاری از سخنان خود به‌ویژه بیانیه گام دوم انقلاب به ترویج و پیاده‌سازی سبک زندگی اسلامی سفارش کرده است.

حجت‌الاسلام رضایی طلب اظهار کرد: مقام معظم رهبری از نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه به‌منظور پرداختن به مسئله آسیب‌شناسی وضعیت سبک زندگی حاضر کشور دعوت کرده است تا با بازنگری و ارائه راه‌کارهای کارشناسی به دنبال رفع نواقص این سبک از زندگی و رواج سبک زندگی اسلامی باشند.

وی با اشاره به اینکه پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در تمام مسائل سیاسی و اجتماعی بر تمام افرادی که خود را پای بند به نظام جمهوری اسلامی می‌دانند واجب است، تصریح کرد: از نکته‌سنجی، نظر دهی و دانش بالای مقام معظم در تمام اتفاقات سیاسی و اجتماعی که تا به امروز اتفاق افتاده باخبر هستیم و این دلیل روشنی است تا در راستای اجرای مفاد بیانیه گام دوم انقلاب که توسط ایشان مطرح شده است بکوشیم.

مسئول اداره برنامه‌ریزی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله مهم‌ترین دشمنان جمهوری اسلامی به‌منظور سوق دادن امت اسلامی به سمت بی‌راهه و زندگی به سبک غربی و غیر اسلامی است و در این زمینه باید در جامعه فرهنگ‌سازی و اقدامات لازم صورت گیرد.

وی بیان اینکه مفهوم انسان در فرهنگ غرب با مکتب توحیدی تفاوت بنیادین دارد، افزود: در جوامع غربی سبک زندگی همواره به سمت منفعت‌طلبی و لذت طلبی کشیده می‌شود و این نوع سبک زندگی با سبک زندگی اسلامی کاملاً در تضاد است

حجت‌الاسلام رضایی طلب با بیان اینکه برای رسیدن به سبک و فرهنگ صحیح زندگی باید در زمینه‌هایی غیر از فرهنگ‌سازی اجتماعی نیز تلاش کرد، افزود: باید به پیشرفت در علم، صنعت، اقتصاد و سیاست نیز توجه کرد و تا با این ابزار امنیت، تعالی و پیشرفت حقیقی جامعه محقق می‌شود.

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha