چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
لاهور

حوزه/ حجت‌الاسلام محمدحسین اکبر در مراسم جشن میلاد امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در لاهور گفت: سیره امام رضا(ع) الگو و نقشه راه جوانان است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به مناسبت ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت حضرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، مراسم جشنی با حضور شخصیت‌های برجسته دینی و مذهبی، خادمین حرم امام رضا(ع) و جمعی از ارادتمندان اهل بیت(ع) در لاهور برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین اکبر، رئیس اداره منهاج القرآن لاهور، مفتی راغب نعیمی، رئیس حوزه علمیه جامعه نعیمیه لاهور، خانم عصمه ممدوت، نماینده اسبق مجلس ملی پاکستان و خادم حرم امام رضا(ع)، خواجه حبیب الرحمن، رئیس فدراسیون تجاری و فرهنگی ایران ـ پاک، امجد چشتی، دبیرکل حزب جمعیت علمای پاکستان شاخه نیازی، شجر عباس، استاد دانشگاه و ارادتمند اهل بیت(ع) حضور داشتند.

حجت الاسلام محمدحسین اکبر در سخنانی، گفت: ضروری است که جوانان به منظور مقابله با مشکلات امروزی و پیشرفت در زندگی مطابق با تعلیمات اهل بیت(ع) و زندگی و سیره حضرت امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) به نحو احسن آشنا شوند.

 

ترویج سبک زندگی امام رضا(ع) در جامعه

علامه راغب نعیمی اظهار کرد: مسلمانان با عمل به تعلیمات اهل بیت(ع) و دوری از هرگونه تفرقه می‌توانند امت اسلامی را از بحران‌های کنونی نجات داده و سرنوشت مسلمانان را تغییر دهند.

در این مراسم، خادمین حرم امام رضا(ع) چون عصمه ممدوت، خانم مدیحه رسول و مظفر اقبال از سوی نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در لاهور حضور یافتند.

همچنین، گروهی از اعضای فدراسیون موتور سیکلت‌سواران لاهور که به منظور برپایی تور ایران‌شناسی در تاریخ 11 مردادماه سال جاری عازم ایران می‌شوند، در این برنامه شرکت کردند.

بنابر اعلام این خبر، در حاشیه برگزاری این مراسم، نمایشگاهی از کتب دینی و مذهبی درباره امام رضا(ع) و معصومین(ع) و تصاویری از حرم امام رضا(ع) در خانه فرهنگ ایران جهت بازدید شرکت‌کنندگان برپا شد که مورد استقبال و توجه قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha