پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
طرح مهیمن

حوزه/ طرح قرآنی «مهیمن» از سری برنامه های قرآنی حوزه علمیه خراسان، با تقدیر از برگزیدگان و فعالان این برنامه قرآنی مردمی، در تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام مقامی، معاون فرهنگی،اجتماعی حوزه علمیه خراسان در این مراسم ابراز کرد: فعالیت های قرآنی حوزه علمیه خراسان در سه سطح تخصصی، نخبگانی و عمومی است که اساتید در سطح نخبگانی، مخاطبین برنامه های قرآنی در مدارس و مراکز تخصصی حوزه هستند و هم اکنون ۱۲مدرسه حوزه علمیه خراسان در این سطح فعال می باشند.

وی افزود: طلاب سطح یک و دو حوزه علمیه خراسان، مخاطبان بخش تخصصی و عموم جامعه نیز در سطح عمومی از خدمات قرآنی حوزه بهره می برند.

معاون فرهنگی اجتماعی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه بیش از هزار جلسه قرآنی در مشهد به صورت هفتگی و ماهانه برگزار می شود که حضور طلبه آشنا به مسائل قرآنی، برای ارائه تفسیر و تدبر با توجه به این ظرفیت، اهمیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه طرح مهیمن در ماه مبارک رمضان با اعزام طلاب به ۱۱۴جلسه قرآنی در مشهد انجام شده است، اظهار کرد: برای اینکه حوزه بتواند در معارف قرآن و عترت خدمت رسانی کند، هفت کانون ایجاد شده است که به تدبر، تفسیر، حفظ و قرائت بپردازند .
حجت الاسلام مقامی هدف حوزه علمیه خراسان از این فعالیت را نهادینه کردن فرهنگ قرآنی در میان عموم جامعه بیان کرد تا بتوان گامی در عرصه تمدن نوین اسلامی برداشت.
وی تاکید کرد: تلاش ما این است که مرجعیت علمی حوزه های علمیه را به خصوص در عرصه قرآن به اثبات برسانیم و با گسترش فعالیت های قرآنی بتوانیم به بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب عمل کنیم.

گفتنی است، در این مراسم از برترین های این طرح تقدیر شد.

انتهای پیام/313/24

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha