سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
آیت الله سیداحمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در زلزله غرب کشور و سیلی که اتفاق افتاد، کار آقایانی که با لباس روحانیت در آب‌ها رفتند و آذوقه را به مردم رساندند سبب می شود مردم به دین متصل شوند و به تمام جهت آنها را به اسلام وابسته می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با مسؤولان فرهنگی اجتماعی قرارگاه‌های استانی پیشرفت و آبادانی کشور، گفت: امیدواریم عرصه نوکری و خدمتگزاری‌تان به ساحت امام زمان (عج)، این سعادت را برای شما رقم بزند که جمال آقا را زیارت کنید و این نوکری، به نوکری حضوری مبدل شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به اهمیت کار جهادی و انقلابی برای کشور اشاره کرد و ادامه داد: اگر فعالیت اقتصادی و استکبارستیزی ما در خط انقلاب بود، سرمایه‌اش به امام زمان (عج) باز می‌گردد، اما اگر تنها یک مملکت و کشور را اداره کردیم، فایده‌ای برای ما ندارد.

وی با تأکید بر اینکه تمام خدمات باید به نفع وجود مقدس ولی‌عصر (عج) و انقلاب انجام بگیرد، افزود: تمام دنیا به سر پیغمبر (ص) ریخته‌اند و تنها جبهه که در دفاع از ایشان در دفاع از این هجمه وجود دارد، جبهه انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی به نقش روحانیت در تربیت نسل ولایی و انقلابی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر کار طلبگی ما انقلابی بود، نسل یک روستا و یک جریان، انقلابی بار می‌آید، اما اگر نتوانیم ازاین‌جهت قدمی برداریم، حتی اگر از نظر فعالیت‌های عمرانی، جهادی و اقتصادی زحمت بکشیم، موفق نیستیم و کاری از پیش نبردیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه کار جهادی یک طلبه در روستا با یک دانشجو باید متفاوت باشد، اضافه کرد: به لطف خدا خدمات شما خوش می‌درخشد، در زلزله غرب کشو و سیلی که اتفاق افتاد، کار آقایانی که با لباس روحانیت در آب‌ها رفتند و آذوقه را به مردم رساندند سبب شد تا مردم به سمت دین کشیده شوند و این موضوع آنها را به تمام جهت به اسلام وابسته می‌کند.

وی بر حفظ نظام سنتی طلبگی در حوزه‌ها تأکید و تصریح کرد: در ذهن برخی جوانان فاضل ما این موضوع مطرح است که کارهای سنتی آخوندی را کنار بگذاریم و به کارهای جدیدی بپردازیم، در گذشته نیز طلاب جوان وقتی می‌خواستند ابتکار و نوآوری داشته باشند، نوآوری‌ها را بر این نظام طلبگی افزودند، تشکیلاتی که یک هزار و 100 سال روی آن کار شده و به این نقطه رسیده را نمی‌شود، تغییر داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: به جریان‌های سنتی طلبگی توجه داشته باشید و ابتکارات و نوآوری‌های خود را به آن نظام بیفزایید.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه دقت کنید هیچ عنوان و اسمی، طلبه بودن را از یاد شما نبرد، متذکر شد: بدبخت‌ترین آخوند کسی است که فکر می‌کند به مقام و منصبی می‌رسد و در موقعیتی جز طلبگی موفق است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha