پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین فاضل، دلیل بروز ناهنجاری های اجتماعی را عدم تبعیت از سیره اهل بیت(ع) عنوان کرد و گفت: تبعیت از قرآن و اهل بیت(ع) از توصیه های پیامبر(ص) است که در حدیث ثقلین به آن اشاره شده و در قرآن نیز خداوند خطاب به پیامبر(ص) می فرماید؛ ما قرآن را نازل کردیم تا تو قرآن را برای مردم تبیین و تفسیر کنی.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل، امروز در جمع طلاب جدیدالورود شرکت کننده در دوره میثاق طلبگی، در مدرسه علمیه قائم(عج) چیذر تهران، با اشاره به آفت ها و آسیب های احتمالی در مسیر طلبگی، اظهار داشت: بزرگترین دشمن همه انسان ها شیطان است. او قسم خورده که همه بندگان خدا را اغوا می کند مگر بندگانی که اخلاص در عمل دارند.

وی، دلیل بروز ناهنجاری های اجتماعی را عدم تبعیت از سیره اهل بیت(ع) عنوان کرد، و افزود: تبعیت از قرآن و اهل بیت(ع) از توصیه های پیامبر(ص) است که در حدیث ثقلین به آن اشاره شده و در قرآن کریم نیز خداوند متعال خطاب به پیامبر(ص) می فرماید؛ ما قرآن را نازل کردیم تا تو قرآن را برای مردم تبیین و تفسیر کنی.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه کشور تصریح کرد: این طور نیست که هر کس به قرآن رجوع کرد بتواند حکم خدا را استخراج کند، بلکه نیاز به تبیین و تفسیر آن از طرف اهل بیت(علیهم السلام) است. پس نیاز بشر به یک مبین و مفسر رسمی دین طبق نص کتاب یعنی قرآن قطعی و مسلم است.

وی با بیان این که هدف از ازدواج، طاعت خدا است، گفت: وقتی خانواده ها به این اهداف آشنا شدند مشکلات شان برطرف می شود و این تبیین و آگاهی دادن وظیفه طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل بیان داشت: اگر بنا است آسیب های روحانیت را بشناسیم و به سهم خود از آن آسیب ها جلوگیری کنیم، قدم اول عالم بودن خود طلبه است. خوب درس خواندن، تهذیب نفس و مراقبه، بصیرت و آگاهی تشخیص آسیب ها را خواهیم داشت و دیگر دچار اغواهای شیطانی نخواهیم شد.

وی در پایان خطاب به طلاب جدیدالورود گفت: یکی از وظائف مهم ما ساختن جامعه ای است که منتظر امام عصر(عج) باشد و زمینه ظهور آن حضرت را فراهم سازد. ۳۱۳/۴۲

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha