پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیر حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با تاکید بر اینکه بزرگان نگذارند فضای دفاع مقدس فراموش شود، گفت: سنّت خداوند این است که دین خود را بوسیله کسانی یاری می‌کند که لیاقت پرچم داری دین را داشته باشند و فرقی هم نمی کند که کجا باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق ضمن بازدید از اردوگاه صاحب الزمان(عج)، در جمع طلاب علوم دینی و اعضای کانون های مساجد حضور یافت.

وی در این دیدار به شور و روحیه حسینیِ جمع حاضر اشاره کرد و اظهار داشت: شما با این روحیه خود مرا به دوران دفاع مقدس بردید و شما در یک فضای خاصی قرار دارید که تداعی کننده یک فضایی است که همه شما به حالش غبطه می خورید و بعضی از کارهایی که انجام می دهید و رفتار و فعالیت هایی که دارید شاید به خاطرات و اطلاعاتی باشد که از آن دوران شنیده اید و آرزو دارید که شما هم وارد همان فضای دهه شصت و دوران ارزشمند دفاع مقدس شوید.

وی با خطاب قرار دادن حاضرین جلسه بیان داشت: شما قبل از سخنرانی با ایجاد فضای معنوی، من را به دوران دفاع مقدس بردید. دوران عملیات کربلای ۴ و قبل از کربلای  ۵ قبل از والفجر ۸ که قبل از غروب لباس های غواصی را برای عملیات پوشیدیم و الان هم  دقیقا همان فضا را شما ایجاد کردید.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق ادامه داد: شما از آن دوران خاطره هایی شنیدید و یکی از سفارش های من این است که شما هر کسی را که پیدا کردید و در آن فضا بوده است را رها نکنید و همچنین  بزرگان هم نگذارند فضای دفاع مقدس فراموش شود.

مدیر حوزه علمیه استان تهران گفت: شما به حال آن فضا و جوانانی که با نفس قدسی امام تربیت شدند و با دم مسیحیایی امام رشد کردند و در یک فضای گذشت و برادری و برابری زندگی کردند و آینده ایران فقط نه بلکه آینده بشریت را تغییر دادند، قبطه می خورید.

وی در خصوص دوران دفاع مقدس ادامه داد: غبطه خوردن بر آن فضای برادری و معنوی گذشته خوب است ولی به شرط اینکه شرایطی را که خدای تعالی برای ما ایجاد کرده را نیز قدرش را بدانیم و در حال حاضر همین فضایی که ایجاد شده خیلی جهانی است و دانشجو و طلبه و دانش آموز و دهه شصت غیر دور هم جمع شدید با دلهای جوان و در فضای اردوگاهی که مزین شده به نام مبارک صاحب الزمان(عج) است و با قدر این موقعیت را دانست والا از دست خواهد رفت.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی صادق افزود: دوران دفاع مقدس در اوایل انقلاب شروع شد و بعد از هشت سال پرونده اش بسته شد. همچنین دوران دفاع از حرم اهل البیت هم پرونده اش بسته شد و خوش به حال افرادی که از این فضا های معنوی و رشد انسانی بهترین بهره را بردند.

وی با اشاره به حدیثی از اهل البیت(ع) توضیح داد: فضاهای معنوی همیشه برای انسان ایجاد نمی شود و اگر هم ایجاد شود همیشگی نخواهد بود و در واقع مثل نسیمی است که در یک هوای گرم بر صورت انسان می‌وزد و روح انسان را جلا می دهد.

وی ادامه داد: دعایی که بعد از دعای افتتاح است که از امام صادق علیه السلام سفارش شده که بعد از  هر شب ماه مبارک بخوانیم و مطمئن هستم بارها خوانده اید که می فرماید: خدا مرا از کسانی قرار بده که بوسیله آنها دینت  را یاری کنند و فرقی هم نمیکند که آن یاوران دین در کجای عالم باشند و در حال حاضر می بینیم جمعیت شیعیان نیجریه از مرز بیست  میلیون نفر گذشته است و این فقط حاصل یک علامه زکزاکی هستش که توانسته دین خدا را یاری کند و این یاوران دین را در صدر اسلام و صحنه کربلا قابل مشاهد است.

مدیر حوزه  علمیه استان تهران گفت: وقتی سید حسن نصرالله یک نقشه به دست می گیرید و می گوید هیچ کار نمی خواهیم انجام دهیم ،فقط کافی است یک موشک به مناطق آمونیاک که در رژیم اشغالگر قدس است، بزنیم کار این غده سرطانی تمام است و این رژیم به عصر حجر برخواهد گشت و این یک سیلی است که بر صورت دشمنان اسلام نواخته شده است که نمیدانند که چه کنند.

وی تاکید کرد: سنت خداوند این است که دین خود را بوسیله کسانی یاری می کند که لیاقت پرچم داری دین را داشته باشند و فرقی هم نمی کند که کجا باشد. مطلب بعد اینکه خداوند با هیچ گروه و فردی عقد اخوت نبسته است و تعارف هم در این مسئله  یاری کردن دین با کسی ندارد.

مدیر حوزه علمیه تهران تاکید کرد: این که یاوری دین را بر عهده داریم تنها بخشی از این کار بر عهده ما است و بخش عمده آن هدیه ای از جانب خداوند است  و نسیم الهی است و باید خود را در معرض این نسیم الهی قرار بدهیم و اگر از مسیر ولایت منحرف شویم از دست ما خواهند گرفت.

حجت الاسلام رحیمی صادق افزود: بچه های طلبه و دانشجو و دانش آموزان دهه شصتی قدر آن لحظه را دانستند و امروز هر چی سر سفره انقلاب میخوریم حاصل برکت مجاهدت های این عزیزان بوده است و خوش به حال شما عزیزانی که دقیقا در موقعیت آن ها قرار گرفتید.

مدیر حوزه علمیه استان تهران در پایان تاکید کرد: آن ها چهل سال قبل یک مسیر پایه ریزی کردند و در طول این چهل سال هم انقلاب و نظام از این پایه ریزی استفاده بردند و در حال حاضر نیز از میوه های مجاهدت و تلاش شهدا و رزمندگان، حزب الله و انصارالله و نیجریه بهره می برند و این هنوز آغاز راه است و شما در آغاز گام دوم انقلاب هستید که حضرت آقا چندین بار از لفظ جوانان در این بیانیه استفاده کرده اند.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha