سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
محمد عبادی زاده - امام جمعه بندرعباس

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، بیانیه گام دوم انقلاب را سند چشم انداز و نقشه راه دانست و گفت: براساس برنامه ریزهای مدون، از ظرفیت جوانان هرمزگان و حوزه های علمیه استفاده می‌کنم.

 خبرگزاری «حوزه» - بندرعباس/ در پی خداحافظی آیت الله نعیم آبادی از امامت جمعه بندرعباس،‌ آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، چهارشنبه ۲۶ تیرماه طی حکمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی زاده را به‌ عنوان «نماینده جدید ولی‌فقیه در استان هرمزگان و امامت جمعه بندرعباس» منصوب کردند.

در کارنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده، امامت جمعه قشم، سرپرستی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه هرمزگان، مدیرکلی اوقاف و امور خیریه استان، مشاور فرهنگی شورای اسلامی شهر بندرعباس، مدیریت حوزه علمیه خواهران هرمزگان و سال ها تدریس در حوزه و دانشگاه دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبادی زاده، نماینده جدید ولی‌فقیه در استان هرمزگان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» به معرفی ظرفیت‌های استان و برنامه‌های خود پس از انتصاب  پرداخته که حاصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 

*  مهم‌ترین برنامه و طرح جنابعالی پس‌ از این انتصاب در استان هرمزگان چیست؟

بنده از قبل برنامه‌ای را برای استان هرمزگان طراحی کرده بودم، اما منتظر بودم تا فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی صادر شود و با توجه به رهنمود هایی که در حکم از یک طرف و از طرفی رهنمودهای دیگری که در پیوست دارند،  ان شاءالله آن را نصب العین خود قرار بدهم.

اگر بخواهم یک مورد از همه این موارد را عرض کنم که در دستور کار خواهد بود این که با توجه به بیانیه گام دوم و همچنین تاکید حضرت آقا بر توجه به جریانات اصیل انقلابی و جوانان انقلابی ان شاءالله تمام همت خود را معطوف به این مسئله خواهم کرد و با همان رویکرد حضرت آقا که گام دوم انقلاب با رویکرد جوانّ‌گرایی در حال انجام است، امیدواریم در بخش‌های مختلف مدیریتی استان رویکرد جوان گرایانه را دنبال کنیم و محوریت جوان ها را برای تحقق بیانیه گام دوم در دستور کار قرار دهیم.

 

* ولی امر مسلمین در بخشی از حکم انتصاب جنابعالی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تأکید داشتند که «تقویت جریان انقلابی و جوانان مؤمن و روی گشاده و دست مهربان با عموم طبقات، توصیه‌ی مؤکد اینجانب است.»؛ در این حوزه چه برنامه‌ای دارید؟

بنده برنامه مفصلی را آماده کرده ام و این برنامه را گذاشتم به شور و مشورت با صاحب نظرانی که بیایند و آن را چکش کاری و نقد و بررسی کنند و جالب است که بخش اعظمی از آن را با ذهنیتی که از بیانیه گام دوم حضرت آقا داشته ام، تمرکز بنده نیز بر روی همین موضوع بوده است، ولی زمانی که دیدم در حکم حضرت آقا تاکید ویژه ای بر این مسئله شده است طبیعتا بار مسئولیتی و تکلیف بنده را سنگین تر کرده است.

برنامه هایی را با همین مسئله و محوریت داریم تا ان شاء الله نسل جوان را پای کار بیاوریم و مسائل مربوط به بیانیه گام دوم انقلاب به منصه ظهور برسد.

این برنامه‌ها در حال بررسی و چکش کاری است که اگر خدا بخواهد ان شاءالله با جوانان مشورت می‌کنیم که بتوانیم از ظرفیت های مختلفی که در اختیار قرار دارد از جمله ظرفیت شورای فرهنگ عمومی، کمیسیون های تخصصی متشکل از صاحب نظران و دانشگاهیان و حوزویان و فعالان فرهنگی تشکیل خواهد شد و در واقع این ابزار بسیار توانمندی که در اختیار است به کار گرفته می شود.

دومین مسئله این است که شبکه ائمه جمعه، دستگاه های مختلف و نهادهای فرهنگی در سطح استان، برای برنامه ای که در اختیارشان قرار خواهد گرفت، همگی بسیج خواهند شد و این برنامه ان شاءالله در اولین جلسه از سوی بنده تبیین شده و به صورت آرام و تدریجی این برنامه را دنبال خواهیم کرد.

* با توجه به این که شما مسئولیت حوزوی داشته اید، برای تقویت حوزه استان و تعامل با طلاب و روحانیون در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری چه برنامه ای دارید؟

نکته‌ای که در اینجا قابل توجه است این که حوزه های علمیه یکی از ارکان اساسی برای تربیت نیروهای انقلابی و جوان برای گام دوم انقلاب اسلامی هستند و به هر مقدار که تمرکزمان را روی حوزه‌های علمیه بیشتر کنیم، در مسیر ساختار سازی و درست کردن ساختار برای حرکت های بعدی انقلاب لازم است و طبیعتا منافع بیشتری خواهیم برد.

طبیعتا ما در این مسئله با چالش‌ها و مشکلاتی در گذشته مواجه بودیم و هستیم، البته نقاط قوتی که در گذشته بوده، قطعاً دنبال خواهد شد. همچنین نقاط ضعف را احصا کردیم و در همین برنامه جدیدمان در مسئله حوزه‌ها به صورت مستقل سعی کرده ایم آن را پوشش بدهیم و ظرفیت حوزه‌های علمیه به عنوان بالاترین و اولین ظرفیتی که می تواند در خدمت آرمان گام‌ دوم باشد مورد توجه ویژه خواهد بود و بخشی از این مشکلات را به فضل الهی حل خواهد کرد.

با توجه به تجربیاتی که در مسئله ی حوزه داری و مدیریت حوزه های علمیه خواهران داشته و دارم، در تلاش هستیم که بتوانیم طلبه ای در تراز انقلاب و گام دوم تربیت کنیم.

طلبه بصیرت می خواهد و نباید خدای ناکرده مدارس علمیه ما تبدیل به مدارس سکولار شوند و از سیاست و انقلاب و نظام فاصله بگیرند. باید طلبه‌های ما ضمن اینکه از سیاست زدگی دور شوند، سیاستی که عین دیانت ماست و فرمایشات حضرت آقا در دستور کار قرار بگیرد و تبیین شود و همین طور ان شاءالله یک کادر انقلابی خروجی حوزه های علمیه  برای گام دوم باشد.

 

*نکته پایانی

بنده نیز از دوستان عزیزم در خبرگزاری «حوزه»، به واسطه فعالیت هایی که انجام می دهند، تشکر می کنم و همین طور امیدوارم ان شاءالله در آینده که مرحله به مرحله مربوط به حوزه برنامه ریزی است، ما بتوانیم بخش‌هایی را به دوستان عزیزمان منتقل کرده و اطلاع رسانی گسترده ای انجام شود.

 

گفت‌وگو : ناصر مؤمنیان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha