پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بیش از ۷ هزار نفر در جشنواره اسلامی ناتنیگهام شرکت خواهند کرد

حوزه/ جشنواره فرهنگی اسلامی، بزرگترین جشنواره مسلمانان در ناتنیگهام بریتانیا قرار است یکشنبه این هفته با حضور بیش از ۷ هزار شرکت کننده برگزار شده و فعالیت های مختلفی از جمله بازار فروش پوشاک اسلامی، غذای حلال، کتب دینی و جواهرات دست ساز داشته باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از ناتینگهام پست، جشنواره فرهنگی اسلامی در شهر ناتینگهام بریتانیا با حضور بیش از 7 هزار شرکت کننده برگزار می شود. این رویداد شامل اجرای زنده، فعالیت های مفرح و سرگرمی، زمین بازی بادی کودکان و بازار  فروش البسه و پوشاک اسلامی، غذای حلال، کتب دینی و جواهرات دست ساز سنتی مسلمانان است.

بزرگترین جشنواره فرهنگی مسلمانان قرار است توسط موسسه کریمیه، یک خیریه اسلامی در ناتینگهام، از 12 تا 6 بعد از ظهر در زمین تفریحی فورست برگزار شود.

موسسه کریمیه این رویداد را در طی پنج سال گذشته برگزار کرده، اما امسال نام جشنوراه از «جشنواره عید ناتنیگهام» تغییر یافته است.

خانواده ها و اجتماعات از تمامی ادیان و پیشینه هی مذهبی دعوت شده روز یکشنبه 21 جولای در این گردهمایی حضور یابند که هدف آن «ایجاد وحدت و ارتقاء همبستگی دینی» اعلام شده است.

سخنگوی جامعه اسلامی در این رویداد گفت: فرهنگ ها و سنت های متنوع جامعه اسلامی ناتینگهام را به ویژه با پیشینه های مردم سوریه و نیجریه به نمایش می گذاریم.

شهید شبیر سخنگوی مسلمانان درباره جشنواره گفت: ما انتظار داریم جمعیت بزرگ و متنوعی از مردم در روز یکشنبه در مراسم شرکت کنند.

شبیر 22 ساله که مدیر اجرایی جشنواره می باشد گفت: ماموریت موسسه کریمیه این است که تمامی فرهنگ ها و ادیان مختلف را با هم به صورت یک اجتماع، با هم متحد سازد. سال گذشته 7 هزار شرکت کننده داشتیم و امسال نیز قرار است بیش از 10 هزار نفر در جشنواره حضور یابند. من از همه مردم می خواهم که در 21 جولای در این جشنواره شرکت کنند تا سنت های فرهنگی مختلف مسلمانان را تجربه کنیم.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha