جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام رضایی

حوزه/مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه گفت: مصاحبه های ورودی جدید سال ۹۸ حوزه علمیه قم از ۲۷ خرداد تا ۲۰ تیرماه انجام شد.

حجت الاسلام  مجتبی رضایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،در خصوص ورودی های قم سال 98 به حوزه علمیه قم عنوان کرد: در مصاحبه های ورودی های حوزه های علمیه قم بخش مشاوره و تست توسط مدیریت مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه انجام می شود.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه افزود: مصاحبه های ورودی حوزه علمیه سال 98 از 27 خرداد آغاز شده تا 20 تیرماه انجام شد و اگر از این تاریخ ببعد موردی باشد جهت مصاحبه آنان هماهنگی لازم انجام می شود.

وی اظهار کرد: در این طرح، استاد مشاور در جلسه مصاحبه با استفاده از روش های مشاوره ای و تحلیل تست، شخصیت و استعداد فرد را مورد بررسی قرار می دهد.

حجت الاسلام  رضایی بیان کرد: مصاحبه ها در مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد و روزانه تقریبا 30 استاد که دارای مدرک ارشد به بالا هستند و به آزمون های روانی و تست ها مسلط هستند مشغول به مصاحبه هستند.

وی خاطرنشان کرد:این اساتید با آزمون های تست نئو و تست جدید 2019 که طراحی معاونت تهذیب است مسلط هستند و مصاحبه ها را بر اساس تست ها انجام می دهند.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه عنوان کرد: روزانه از حدود 50 نفر مصاحبه گرفته می شود و برای انجام مصاحبه ها،اساتید هماهنگ می شوند و تست ها با شیوه های نوین از افراد گرفته می شود.

حجت الاسلام رضایی یادآور شد: بعد از آن، تست ها توسط اساتید مصاحبه گر تحلیل می شود و مصاحبه به صورت حضوری انجام می شود و نتیجه به صور ت کتبی در اختیار مسئولین قرار می گیرد.

مدیر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه های علمیه بیان کرد: مصاحبه ها به همین روش در استان ها انجام می شود.

وی اظهار کرد: در استان ها از اساتید مصاحبه گر خود استان که مسلط به تست ها هستند و قبلا برای آن ها کارگاه گذاشته ایم استفاده می کنیم.

حجت الاسلام  رضایی عنوان کرد:برخی از استان ها که اساتید مصاحبه هنوز دوره ها را تکمیل نکرده اند همانند گیلان، لرستان، بوشهر نیز استاد اعزام کرده ایم که کار را به خوبی انجام دهیم.

وی بیان کرد: انجام مصاحبه کاری دشوار است و باید به دقت پیگیری و ارزیابی شود و افراد مناسب انتخاب شوند تا مصاحبه ورودی به سرانجام برسد.

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha