شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ جلسه جامعه روحانیت شیراز با حضور سرفرمانده انتظامی استان

حوزه/ جلسه جامعه روحانیت شیراز با حضور فرماندهان نواحی سپاه با موضوع «ارائه راهکارها برای مقابله با بی حجابی و هنجار شکنی»، برگزار شد.

ربه گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، جلسه جامعه روحانیت شیراز، پیش از ظهر امروز با حضور چهار فرمانده نواحی مختلف سپاه در شیراز با موضوع ارائه راهکار ها برای مقابله با بی حجابی برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام رضایی قائم‌مقام دبیر جامعه روحانیت شیراز و رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی استان فارس با اشاره به اینکه سه جلسه در ارتباط با عفاف و حجاب و هنجارشکنی‌ها برگزارشده است، اظهار داشت: پس از برگزاری سه جلسه بناشده از کسانی که متولی توسعه امر دینی هستند در جلسه جامعه روحانیت دعوت شود، ازاین‌رو از چهار فرمانده ناحیه سپاه دعوت به‌عمل‌آمده است.

حجت‌الاسلام شیرازی، عضو جامعه روحانیت شیراز  نیز در این جلسه اظهار کرد: برای هر موضوعی در مرحله نخست باید اتاق فکری را تشکیل داد، در واقع افرادی که فکر می‌کنند در این راستا می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند باید عضو این اتاق فکر شوند.

وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد یکی از آسیب‌های چند دهه اخیر که در جامعه وجود آمده موضوع بی‌حجابی باشد، وجود خانه‌های آپارتمانی است.

عضو جامعه روحانیت شیراز فعالیت دشمنان را در فضای مجازی موردتوجه قرارداد و عنوان کرد: دشمنان در فضای مجازی و در موضوع بی‌حجابی بسیار فعالیت می‌کنند که به‌نوعی برای جوانان ما برنامه دارند، خود ما باید به‌عنوان روحانی در فضای مجازی فعالیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر معضلی در کشور به وجود می‌آید در مرحله نخست باید فکر کنیم که چرا این معضل به وجود آمده و پس از شناسایی معضل باید آن را برطرف کرد.

 

حجت‌الاسلام خوشنویس  هم بابیان اینکه در موضوع امربه‌معروف 25 ماده و 19 تبصره قانون تصویب‌شده است، بیان داشت: مقام معظم رهبری 118 ایده در موضوع امر و نهی دینی دارد که باید موردتوجه قرار دهیم.

وی در پاسخ به تشکل اتاق فکر و هیئت اندیشه‌ورز در موضوع حجاب و عفاف بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی یک اتاق فکر است، اگر بخواهیم کاری انجام دهیم باید به این افراد کمک کنیم تا بهتر بتوانند مشکلات را برطرف کنند.

 

حجت‌الاسلام تجرد، یکی دیگر از اعضای جامعه روحانیت شیراز، گفت: باید در موضوع مقابله تهاجم فرهنگی که دشمن فعالیت‌های بسیاری انجام می‌دهد، بصورت جدی وارد شد و با ایده‌های ناب از آن جلوگیری کرد.

وی گفت: راه مبارزه با مسائل فرهنگی این است که ریشه اصلی را پیدا کنیم، ازاین‌رو اگر ریشه اصلی مشکل پیدا نشود نمی‌توان آن را برطرف کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha